Avatar billede bluenight32 Nybegynder
20. februar 2011 - 00:16 Der er 4 kommentarer

thomson

hej herinde... er træt at min thomson router fra telia af.. så vil invister i en anden men er ikke lige en ørn til netværk osv.. så her er spørgsmålet he he.. er jeg helt forkert på den hvis jeg selv mener det skal være en adsl router ?? veed godt jeg kan kble en router til den thomson jeg har men onsker ikke at skulle ha 2 strømforsyninger liggende osv...

Mvh
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 07:27 #1
Hmm. Der er vit lidt mere i dit spørgsål end som så.

1) Så vidt jeg ved trækkes Telia internet ud af (eller sideløbende) med tv stikket. Sådan var det da vi havde telia. Er det også det du har? Hvis ja så

2) Er det sikkert et kabel-modem (Ikke en router) du har fra telia og så er det lidt anderledes end hvis det fx er en adsl-telefon forbindelse.

Jeg har ikke kunnet finde en router med indbygget kabel-modem. Det betyder ikke at de ikke findes men jeg har ikke fundet dem. Så det ser ud til at du må finde dig i telias udstyr. Du kan jo prøve at ringe og høre om der findes en nyere model du kan få eller simpelthen skifte udbyder.
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
20. februar 2011 - 07:43 #2
hej .. nej mit kører gemmen telefon stikket....
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 09:23 #3
Så må jeg melde pas til dit spørgsmål. Jeg aner ikke hvordan telia adsl linien er sat sammen. Men umiddelbart lyder det som om du skal have fat i en adsl router.
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
20. februar 2011 - 14:48 #4
jamen det er da okey... men mon ikke der er en herinde der ved noget om det ... ??  håber jeg da..