Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
24. februar 2011 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

301 Redirect domain.dk to www.domain.dk i umbraco

Hej eksperter,

Jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af hvordan man opsætter en 301 redirect, der omdirigerer fra den version af en side som:

domain.dk/examplepage til www.domain.dk/examplepage (tilføjer www til url) i Umbraco. Samt også hvordan man redirecter fra

www.domain.dk/examplepage/ til www.domain.dk/examplepage (fjerne "/") inde i UrlRewriting.config. Er der nogle der kan hjælpe! normalt ville jeg gøre dette inde i global.asax men den har man jo ikke adgang til i Umbraco!
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2011 - 16:54 #1
Hvorfor har du ikke adgang til global.asax? Direkte igennem Umbraco kan du selvfølgelig ikke (medmindre der er en der har lavet en extension til det) men du har vel direkte adgang til filerne fx gennem FTP?
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
28. februar 2011 - 10:46 #2
Nej i umbraco har man ikke adgang til global.asax, den bliver genereret virtuelt i en system dll file og man kan derfor heller ikke uploade en global.asax til serveren for den vil konflikte med den virtuelt udgave.
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2011 - 12:12 #3
Der findes et par forskellige muligheder - jeg mener ikke det er umuligt at fjerne den kompilede global.asax og så lægge sin egen ind (så længe man selvfølgelig søger for at køre den samme kode som oprindeligt), det er dog måske ikke bedste løsning. Alternativt kan du enten kigge på at tilføje dine regler i UrlRewriting.config eller extende ApplicationBase (mener jeg den hedder) og derigennem få adgang til de ønskede events.

Jeg har et færdigt eksempel liggende hjemme så med lidt tålmodighed kan det være jeg kan få det fundet frem og lige skrevet lidt om en af de nærmeste dage.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. marts 2011 - 01:32 #4
1: sæt <add key="umbracoUseDirectoryUrls" value="false" /> i web.config
2: <add name="wwwNeeded"  virtualUrl="^http\://domæne.dk/(.*)"
        rewriteUrlParameter="ExcludeFromClientQueryString"
        destinationUrl="http://www.domæne.dk/$1"
        redirect="Domain"
        redirectMode="Permanent"
        ignoreCase="true" /> i urlrewriting.config

Vh
/J
Avatar billede skjoldby Nybegynder
18. maj 2011 - 09:54 #5
Her er finder du forskellige eksempler i Umbracos UrlRewriting.config:

http://www.abusiness.dk/kundeservice/online-support/hjemmesideprogram/301-redirect-i-umbraco.aspx
Avatar billede jokkejensen Novice
18. maj 2011 - 12:29 #6
tag at bruge nogle flere keywords, når du laver dit SEO.