Avatar billede kfd Praktikant
25. februar 2011 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Feelslike.dk - feedback søges

Hej alle

Jeg har netop overtaget siden www.feelslike.dk . Det er en webshop der sælger diverse kvalitetsprodukter til børn/baby, hvor der i én eller anden forstand er tænkt på miljøet. Det kunne være økologisk, fair trademærket etc.

Da jeg er rimelig newbie inden for det at have en webshop, vil jeg meget gerne have noget feedback på hvilke forbedringsmuligheder jeg har på siden. Og gerne konkrete forslag både på forbedringsmuligheder på siden, samt evt. fiduser til at promovere siden med henblik på flere besøgende og dermed forhåbentlig øget salg.

Både positiv og negativ feedback er meget velkommen...... :-)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. februar 2011 - 00:00 #1
Forsiden:

Smid nogle produkt kategorier ind med billeder, så man mad det samme får et overblik over hvad der sælges og kan klikke sig ind på det man ønsker.

Jeg vil væde en hat på at din bounce rate er alt alt for høj med den forside = folk kommer ind og skrider igen.

Personligt ville jeg lave små billeder af alle underkategorier og smide dem ind der hvor du har dit "abefugleelefant" billede.

Din Title kan du med fordel lave om, hvad søger folk efter, hvad vil du gerne ranke højt på? ind på google keyword tools og lav dansk søgning på fairtrade, tøj, økologi osv.

Lav dine billeder om så de hedder noget, der relaterer til de søgeord du gerne vil ranke højt på. Kald ikke logo bileldet for LOGO,jpeg, kald det fairtraide-toej.jpg hvis det er det ord du går efter.
Gør det med alle billederne. læg også ALT tags ind på billederne med de søgeord du gerne vil ranke på.

I din tekst på forsiden har du Feels linke som H1 tag, folk søger ikke på dit brandnavn medmindre du er virkelig kendt som coca cola eller bmw. De søger naturligvis efter de søgeord du har fundet via google keyword tool.
Sørg for at strikke din forside tekst sammen, så du har det vigtigste søgeord i din H1 tag (overskrift) og gentaget i din tekst på et par forskellige måder.

En måde du kan få god statistik til søgeord på, er ved at sætte en meget bred kampagne op på google adwords.
Lad den køre i en måneds tid og betal de 10-20.000 det nu koster (du skal kun gøre det én gang)
Herefter har du fantastisk statistik i din google analytics, som jeg kan se du bruger. husk lige at sætte mål op korrekt før du gør den slags, ellers kan du ikke tracke dine leads.

Mht marketing kan du med fordel benytte lead generering via affiliate partnere f.eks. euroads.dk eller Tradedoubler.

Har du overvejet facebook? F.eks. "få nyhederne om nye fairtrade produkter direkte på din facebook, så du ikke overser vores nye tilbud,deltag også i den månedlige konkurrence, klik I like her"

Jeg ser mange der sælger tøj med stor succes via facebook.

Bare lidt ideer.
Avatar billede mikaelch Novice
26. februar 2011 - 02:56 #2
Punkt opstille produkt beskrivelser lettere at overskue produktet
husk underskrifter i handelsbetingelsen siden ,derved lettere at læse i f.eks.i tog , altså let at overskue
god ide med maks. 2- 4 linjer og så linje skrifte ikke alle sider et roligt sted .
Svært at se hvordan fjerner vare i indkøbs kurv og vælger en anden vare
lige vel hvad ligger du nummer 1 med eget domæne navn vælge et ord du ville højere op på google , jeg mener denne <title>Fair Trade og &Oslash;kologi til b&oslash;rn og baby - www.FeelsLike.dk</title>
Avatar billede mikaelch Novice
26. februar 2011 - 03:01 #3
trakik ville jeg videre formidle min hjemmeside overalt , denne her tråd gav et par ideer http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252
Avatar billede kfd Praktikant
08. marts 2011 - 13:38 #4
Tak for svarene.