Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
08. marts 2011 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

excel 2007: 2 combobox og 2 tekstbox

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.

Jeg har to combobox og to textbox, den ene textbox er skjult og skal åbnes når den anden er større end f.eks 12, 20 eller 30, tallene afhænger af hvad der står i de to combobox.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede Ialocin Novice
09. marts 2011 - 22:18 #1
Hej Soegaard78

Skal lige forstå dig ret ...

Hvornår/hvordan skal sammenligningen finde sted ?

Taster du manuelt en værdi i den første tekstbox, som så sammenlignes med værdien i den tilsvarende comboboks ??
... og er værdien i tekstboksen større end værdien i comboboksen, skal tekstboks 2 vises ????

Eller ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
10. marts 2011 - 07:33 #2
Hej Nicolai,

Ikke helt, jeg har i de to combobokse de samme data at vælge mellem, det er lyse, grov, allergene, Øko og soft, der er så nogle kompinationerne f. eks fra lyse til grov, hvor der maks må være 12 min omstillingstid, hvis denne tid overskrives til 13 min, skal den anden tekstboks gøres synlig så der kan skrives en bemærkning.

En anden kompination kan være fra lyse til øko, her må tiden maks være 20 min, med andre ord så skal bemærkningen åbnes hvis der er gået 21 min, ellers ikke.
og ja de skal selv skriv tiden, havde dog tænkt på en comboboks, men så kan den jo blive meget lang, da der sagtens kan gå op til 86 min.

Håber det er udførlig nok, ellers må du jo sige til.
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
10. marts 2011 - 08:20 #3
Hej Nicolai,
jeg har selv løst problemet, men det var din kommentar der inspirede mig til løsningen, så jeg vil gerne give dig pointene alligevel.
Avatar billede Ialocin Novice
10. marts 2011 - 09:45 #4
Hej Soegaard

Hold da helt op ... det var nemt tjente point ;o)
Hermed at svar.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
10. marts 2011 - 09:55 #5
Nogen gange kan man jo være heldig