Avatar billede losdivinos Nybegynder
08. marts 2011 - 19:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP Admin problem!

Her er koden. :)

Dette er mit admin.php som virker som det skal bortset fra at når man besøger det selvom man har Admin på 3 i MySQL databasen, viser den bare "Du er ikke admin!" mens den skulle vise de der muligheder, som er hvor Admin = 3.

Kan i hjælpe?

<?php
session_start();
$userfinal=$_SESSION['player'];
require "connect.php";
include ('logo.php');

if (isset($_SESSION['player']))
{
  $player=$_SESSION['player'];
}
else
{
  echo "Not Logged in <br><br> <A href='index.php'>Login</a>";
  exit;
}

$userfinale = $_POST['name'];
$task = $_POST['ban'];
$tre = 3;
$to = 2;
$et = 1;
$nul = 0;

$playerinfo ="select * from players where name = 'userfinale' AND admin = '$admin'";
$playerinfo2 = mysql_query($playerinfo) or die ("could not select players");
$playerinfo3 = mysql_fetch_array($playerinfo2);

if ($admin == $tre){

echo '<form action="adminprocess.php" method="post">
<select name="ban">
<option value="1">Ban</option>
<option value="2">Un-ban</option>
<option value="3">Slet</option>
<option value="4">Giv Administrator-rettigheder</option>
<option value="5">Giv Moderator-rettigheder</option>
</select>
Navn: <input name="name" type="text" />
<input type="submit" />
</form>';
exit();
}
if ($admin == $to){
exit();
}
if ($admin == $et){
exit();
}
if ($admin == $nul){
echo 'Du er ikke admin!';
exit();
}

?>
Avatar billede kdjweb Nybegynder
08. marts 2011 - 19:27 #1
Jeg kan ikke se hvor du giver $admin en værdi, men tror at du gerne ville ind i DB og checke om brugeren var admin.
Du skal måske bruge noget af den data du henter fra din database.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
08. marts 2011 - 19:37 #2
Ja. Jeg ville ind i DB for at tjekke om admin var lig med 3. Hvis den var ville jeg have den der menu hvor man kan ban, un-ban mm. til at vise. :) Og hvis den var 2, 1 eller 0 ville den vise noget andet.

Ved du hvordan jeg skal gøre? :)
Avatar billede kdjweb Nybegynder
08. marts 2011 - 19:43 #3
Du burde nok lave en forespørgsel hvor du kigger om den søgte bruger indeholder det du søger efter

ex. SELECT * FROM `brugertabel` WHERE `valgtUser` = '123' AND `admin` = '3'
Avatar billede losdivinos Nybegynder
08. marts 2011 - 19:56 #4
Jeg vil have sådan at hvis admin er 3 i databasen, så udfører den én ting, og hvis den er 2 i databasen udfører den en anden ting. Det samme med 1 og 0. :)
Avatar billede Dartemis Nybegynder
14. marts 2011 - 13:08 #5
Prøv den her:

//Smid det hentede nummer fra admin ned i $adminnr
switch ($adminnr){

    case 0:
        //Gør det her
        break;

    case 1:
        //Gør det her
        break;

    case 2:
        //Gør det her
        break;

    default:
        //Gør noget hvis ingen af den er true
        break;
}

er ikke lige testet igennen så skal ikke kunne sige om det lige virker med c/p
Avatar billede losdivinos Nybegynder
09. august 2011 - 15:03 #6
svar