Avatar billede lakridserne Nybegynder
10. marts 2011 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

God C++ lærebog

Hejsa folkens,

Jeg ville godt i gang med at lære lidt omkring C++. Det vil jeg så bruge til evt. at lave nogle Linux-programmer, men ellers at begynde på mere avancerede emne, som at lære videre om kernen i Linux, og så videre.

Det hele skal munde ud i et stort projekt, som jeg håber bliver til noget.

Men før man kan gå må man jo lige lære at kravle. Så derfor ville jeg jo gerne have en nybegynder guide til C++ der giver mulighed for at lære mere (bl.a. i form af at der sidst i bogen kunne være nogle henvisninger til andre bøger).

Jeg har stor erfaring med PHP, HTML, CSS, og jeg ved lidt omkring Ruby on Rails. Så helt tabt bag en programmør er jeg jo ikke!
Avatar billede skovjuul Nybegynder
10. marts 2011 - 13:42 #1
Hola

hvis du er god til engelsk så er "C++ from the ground up" (http://www.amazon.co.uk/Ground-Up-Third-Herbert-Schildt/dp/0072228970/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1299760843&sr=8-1)
efter min mening den bedste.
Hvis du læser den i gennem så har du dækket det meste af sproget ind på en meget forståelig måde (forstod endelig brugen af pointers efter at have læst den :).
Helt klart min første og bedste anbefaling.

Hilsen
Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2011 - 14:19 #2
Accelerated C++ har et meget godt ry. Du kunne jo prøve at læse anmeldelserne på Amazon og se om det lyder tiltalende for dig.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
11. marts 2011 - 10:24 #3
Tak for forslagene. Jeg vil lige kigge på de to bøger. Ja jeg er rimelig god til engelsk. :)
Avatar billede lakridserne Nybegynder
11. marts 2011 - 11:00 #4
arne_v - læg lige et svar, så vil jeg fordele pointsne ligeligt imellem jer da jeg syntes om begge bøger, og valgte at bestille dem begge hjem.
Avatar billede lars31415 Nybegynder
11. marts 2011 - 12:10 #5
Dette er ikke en lærebog, men hvis man vil arbejde seriøst med C++, så bør mand kende til:

http://www.parashift.com/c++-faq-lite/

Jeg kan også anbefale bogen.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
11. marts 2011 - 12:18 #6
Takker for henvisningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2011 - 16:50 #7
svar