Avatar billede Jacob Brix Praktikant
24. marts 2011 - 15:21 Der er 3 kommentarer

2x baggrunde i en stylesheet

Jeg har hentet det her forum og har lavet mit eget tema/design. Temaet kører helt fint. Jeg vil bare gerne have 2x baggrunde, dvs. en i toppen og en i bunden. Så den i toppen altid er top, center og den i bunden altid er bottom, center.
Jeg har gjort følgende:
[code]
    body {
        background: #000000 url(top_bg.jpg) top center no-repeat;
        color:#333333;
        font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-weight:normal;
        text-align:center;
    }
[/code]

For 2 baggrunde har jeg prøvet:
[code]
    body {
        background: #000000 url(top_bg.jpg) top center no-repeat, url(footer_bg.png) bottom center no-repeat;
        color:#333333;
        font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-weight:normal;
        text-align:center;
    }
[/code]
Det virker dog ikke. Jeg har heller ikke mulighed for at tilføje noget kode nederst på sitet da forummets filer er opdelt og kode på en måde jeg ikke kender og kan finde rundt i så godt.

Mit spørgsmål lyder: Kan man have 2 baggrunde i en body?
hvis ja, hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2011 - 16:28 #1
nej - det kan du ikke, kun ét baggrundsbillede pr element. Skal du have flere baggrunde skal du have flere elementer at putte dem ind i, fx i body, html og div.
Avatar billede Jacob Brix Praktikant
09. april 2011 - 16:02 #2
Hmm. Mærkeligt. Har bare set en side hvor der er 2 baggrunds billeder..
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2011 - 16:42 #3
Som sagt - det kan ikke lade sig gøre at lægge mere end ét baggrundsbillede ind i et element, men du kan selvfølgelig lægge forskellige baggrundsbilleder ind i forskellige elementer så lægges et ind i body og et ind i html kan det få den effekt.