Avatar billede x-Mini Nybegynder
02. april 2011 - 14:41 Der er 8 kommentarer

Hvordan laver man en Webshop?

Pænt goddag

Ja jeg vil lave en webshop hvor jeg kan sælge højtalere,

Men jeg ved sådan set ikke så meget om det, Et sted skal man jo lære det.

Men har lige lidt mange spørgsmål og håber nogen kan svare på dem.

1#
Man skal jo bruge en webshop? med hvad for en synes i som er bedst? og hva med design? skal man selv lave det?
I må os godt skrive en mening hvorfor i synes det er bedst.
2#
man skal jo os have betalingskortaftaler, og hvordan får man lige det?
3#
Så er der jo os lige Online Betalingssystem e.l, hvad for et synes i er bedst?
4#
Hvordan med lager osv? er der nogen hjemmesider, et system e.l?

Håber nogen kan svare mig på mine spørgsmål ;)
Avatar billede pstidsen Novice
02. april 2011 - 14:55 #1
Du har oprettet to identiske spørgsmål.

Læg selv et svar og accepter det.

(se links)
Avatar billede patrickreck Nybegynder
02. april 2011 - 16:15 #2
Jeg synes næsten du skal prøve at oprette samme tråd på Amino, jeg tror du har større mulighed for at få brugbare svar på dine spørgsmål derinde :-)
Avatar billede skau Nybegynder
02. april 2011 - 19:51 #3
Tjah jeg ville kigge på joomla og virtuemart plugin'et - det kan vildt meget inkl lagerstyring
Avatar billede peterkopi Nybegynder
03. april 2011 - 01:16 #4
Jeg ville også kigge forbi amino.dk - mange gode og relevante tråde om lige præcis webshops ;-P
Avatar billede magic-mouse Novice
04. april 2011 - 19:45 #5
1#
Jeg kan anbefale Magento eller Prestashop.
Dog lad være med at tage magento hvis du ikke vil bruge en GOD DEL tid i at sætte dig ind i det. Det er MEGET kompliceret, men når man først kan det er det det værd.
Presta shop er fint web 2.0 shop, kan det meste og har mange indbygget features.

HOLD DIG VÆK fra VirtueMart, Joomla og wordpress er CMS' hvor man har bygget et butiks modul til, så det er ikke en shop men et modul, desuden er det ikke bagud kompatibel, så opdatere du shoppen kan du risicikere at ingen moduler fungere og de moduler som findes er "Moduler til et modul" og så kan du godt høre hvor vi er på vej hen.

2#
Ja, du skal have aftaler.
PBS: der findes guide lines på PBS hjemmeisde til hvilke krav de har til din side. Når alt er iorden sender du en ansøgning, så kigger de igennem din side hvis den er godkendt får du en adgangskode til deres API, som du så kobler dig på. De fleste open source shops har moduler til PBS

GOOGLE, PAYPAL, PAYSON: Gå ind på deres hjemmesider, der findes guides og instruktioner til hvordan man skriver sig op.

KLARNA: Et svensk firma som har startet faktuering, dette er en anderledes betalings metode. Men jo flere forskællige tilbud du har jo bedre chance for conversion. Gå ind på klarna.com tryk buisness og så kommer der en kontakt formular hvor du skriver dig op og så kontakter en sælger dig.

3#

Det som er bedst er at have så stort udbud som muligt. Så kommer du til dem som har google konto, dankort, kreditkort, paypal konto, og faktura.

4#
De fleste OS (Open Source) systemer har modul tilgang, jeg er sikker på at der findes lagerstyring udvikling et eller andet sted.
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
12. april 2011 - 00:54 #6
Jeg har også hørt meget godt om Magento, men som de andre siger, så hop en tur forbi Amino, hvor der sidder flere eksperter.
Avatar billede jonhauge Nybegynder
22. april 2011 - 13:05 #7
Jeg er enig i at <a href="http://relationhouse.com/magento">magento er en rigtig god løsning</a> til en avanceret shop
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:17 #8