Avatar billede mrjowns Novice
04. april 2011 - 17:26 Der er 2 kommentarer

Excel VBA med range og sum

Jeg har 2 worksheets:

Projekter (overskrifter)
A1: Projektnummer (f.eks. 41)
B1: Timepris (f.eks. 650)
C1: 10 (angiver ugenummer)

Medarbejder1 (overskrifter)
A1: Ugenummer (f.eks. 10)
A2: Projektnummer (f.eks. 41)
A3: Tid (f.eks. 5,25)

Så forklaring: I feltet Projekter."C2" (under uge 10) vil jeg gerne have et tal der viser, hvor mange penge Medarbejder1 har arbejdet for på et givent projekt ("A1 - Projektnummer") i uge 10.
Avatar billede mrjowns Novice
05. april 2011 - 13:01 #1
Ville være rart hvis en kunne levere en VBA function a la:

Function getWeekProjectTotal(projno, hrprice, weekno)

Denne funktion skal så finde alle de rækker på worksheet'et "Medarbejder", hvor
- A1 Ugenummer = weekno
- B1 Projektnummer = projno

I de fundne linjer skal den tage tallene i "A3 Tid" og gange med hrprice.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede H_Klein Novice
30. april 2011 - 03:23 #2
Hej,

Skal det forstås således at der i arket Projekter skal være et medarbejder navn i celle A2 og B2 og det samlede timelønsforbrug i celle C2 eller?
Jeg forstår ikke helt hvordan du vil have det sat op...

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester