Avatar billede aesoenderjyden Nybegynder
07. april 2011 - 00:03 Der er 6 kommentarer

Windows 7 pro 64 bit på 32 bit bundkort

Hej

Kan jeg installere en windows7 pro 64 bit på et bundkort der kun køre 32 bit, hvis ja er der nogle ulemper og faldgruber.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 00:40 #1
Du skal have en 64 processor for at køre win7 64bit. Ellers kan du kun køre med 32bit. Det er kun en fordel med 64bit, hvis du vil køre med mere end 4GB ram.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2011 - 08:36 #3
Du kan hvis bundkortet har en cpu på min. 2 kerner og et godt råd er at du skal have 4 GB ram minimum.. Derefter vil jeg os lige høre om det er en saml selv pc eller en pc købt samlet? For ved nogle skal man ind i bios og ændre lidt.. ved i min egen kan jeg vælge mellem 32 og 64 bit cpu.. så tjek os lige bios igennem ;)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 11:32 #4
Fra Microsoft:
Kan min computer køre en 64-bit-version af Windows?
Computeren skal have en 64-bit-processor for at køre en 64-bit-version af Windows. Hvis du vil udnytte muligheden for at benytte mere hukommelse på 64-bit versioner af Windows Vista, skal du have installeret mindst 4 GB RAM på computeren."
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 23:34 #5
Hører vi noget fra spørger, eller skal vi droppe det?
Avatar billede aesoenderjyden Nybegynder
12. april 2011 - 11:45 #6
jeg takker for de gode svar har endu ikke haft lejlighed til at teste svarene