Avatar billede Tryphon Nybegynder
08. april 2011 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Columns.hidden

Jeg forsøger at få min VBA kode til at skjule 2 kolonner baseret på værdien i en given celle, men jeg kan ikke få det til at virke med en range af kolonnenumre.

Columns("J:K").hidden=true VIRKER
Columns(10).hidden=true VIRKER

c er lig med 10
Columns(c - 1 & ":" & c).Hidden = True VIRKER IKKE.

Hvad er syntaksen, hvis man vil have flere kolonner skjult på én gang?

Jeg kan naturligvis lave en løkke, der skjuler kolonner en af gangen, men der er jo ikke særlig elegant.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
08. april 2011 - 17:18 #1
Det er ikke kønt, men det virker:

-----------------------------------------------
Sub hide_cols()

c = 10

Range(Cells(1, c), Cells(1, c - 1)).EntireColumn.Hidden = True

End Sub
-----------------------------------------------
Avatar billede iver_mo Nybegynder
08. april 2011 - 17:29 #2
*Glemte at oprette det som et svar ;-)

Det er ikke kønt, men det virker:

-----------------------------------------------
Sub hide_cols()

c = 10

Range(Cells(1, c), Cells(1, c - 1)).EntireColumn.Hidden = True

End Sub
Avatar billede Tryphon Nybegynder
11. april 2011 - 08:36 #3
Du har fuldstændig ret - det er ikke kønt, men det virker. Bare underligt, at man ikke kan få det til at virke på Columns. Men jeg er i mål, så du får pointene alligevel.