Avatar billede JFK1234 Nybegynder
08. april 2011 - 15:58 Der er 4 kommentarer

Opdatering af gridview data

Hejsa

Jeg er helt ny indenfor .Net og jeg har et lille problem.
Jeg bruger c# i Visual Studio 2010.

Når brugeren vælger et element fra en dropdown liste skal mit gridview vise nye data. Dvs hele grid'et skal reloades med et nyt dataset, som er skabt

Eventen på drowndownlisten (Ligger jo i Code behind filen) bliver fint nok kaldt, og jeg
opdaterer mit dataset og binder det til gridet :

this.GridView1.DataSource = MinDatasource
this.GridView1.DataBind();

Men der sker ingenting. Grid'et bliver ikke opdateret. Har for sjovt prøvet at opdatere en text box med det element som brugeren har valgt i dropdown listen. Det er samme problem her.

Er det fordi at det skal gøres på klient niveau, dvs java script ? Det er jo i Code behind filen, jeg udfører min kode....
Avatar billede keysersoze Guru
08. april 2011 - 16:21 #1
jeg tror det kræver lidt mere kode end hvad du har postet for at vi kan komme med et bud.
Avatar billede neoman Novice
08. april 2011 - 17:21 #2
Et vildt gæt (indtil videre): du initialiserer/binder dine data i PageLoad. Når eventen fra din DDL har kørt, så kører hele molevitten forfra, og du formentligt reinitialiserer dine data.

I PageLoad skal du teste på om det er Page.IsPostback, og i dette tilfælde ikke reinitialisere.
Avatar billede JFK1234 Nybegynder
08. april 2011 - 19:57 #3
Tak for forsøg på at hjælpe mig.
Jeg har selv fundet ud af det nu. Slåes "Autopostback" til på dropdownlisten, så fungerer det fint.
Avatar billede JFK1234 Nybegynder
07. juni 2011 - 12:46 #4
lukket