Avatar billede Larsbachs Nybegynder
12. april 2011 - 09:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skub celler ned ved indsaet

Jeg har en Excel template, som vores salgspersonale jaevnligt kopierer tal ind i (CTRL V). Maengden af tal varierer staerkt, saa sommetider taler vi om 100 celler og andre gange 1000 celler.
Disse tal er alle placeret i den samme kolonne. Neden under kolonnen skal der vaere en celle, der automatisk adderer tallene og viser resultatet.

Eksempel:
A1 - 1
A2 - 4
A3 - 5
A4 - 10
Problemet er at "resultatcellen" (A4) naturligvis bliver overskrevet, naar der kopieres tal ind. I ovenstaaende eksempel vil A4 forsvinde hvis jeg indsaetter mere end 3 celler i kolonne A.
Er det muligt at resultatcellen automatisk skubbes ned, naar tallene indsaettes?
Avatar billede jokerper Nybegynder
12. april 2011 - 09:21 #1
Højreklik og indsæt celler... i stedet for ctrl+v
Avatar billede Larsbachs Nybegynder
12. april 2011 - 09:50 #2
Jeg har proevet, som du foreslaar, men der sker ikke andet end at den valgte celle skubbes en celle ned og de kopierede tal kopieres ikke ind i regnearket.

Jeg gjorde som foelgende:
Markede og kopierede dataen --> Hoejreklik - Insert - Shift Cells Down
Avatar billede supertekst Ekspert
12. april 2011 - 09:55 #3
Kunne en makro være en løsning?
Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. april 2011 - 10:05 #4
Det kan løses ved du har en tom celle inden resultatcellen.

Eks.
A1 - 1
A2 - 4
A3 - 5
A6 - 10

Du stiller dig så i A4 og indsætter som du beskriver, med at cellerne skal rykke nedad. Så burde det virke.
Avatar billede Larsbachs Nybegynder
12. april 2011 - 10:15 #5
Er det korrekt, at den loesning kun fungerer, hvis cellerne der indsaettes, stammer fra et Excel dokument? Mine data kommer desvaerre fra en HTML-fil.
Avatar billede superdrum Novice
12. april 2011 - 10:43 #6
Hmm, du kan da bare lave resultatcellen øverst, så er det jo ligegyldigt hvor mange tal der indsættes i kolonnen nedenunder...

Aaberg
Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. april 2011 - 11:44 #7
Ja, testede det lige. Du kan evt. have et ektra excel åben hvor du hurtigt indsætter og copiere tallene, så er de klar til indsættelse i regnearket.
Avatar billede djsimonsen Juniormester
10. august 2011 - 07:12 #8
Lukkes
Avatar billede djsimonsen Juniormester
10. august 2011 - 07:13 #9
sorry, troede det var mit eget spørgsmål jeg prøvede at lukke.