Avatar billede mum Juniormester
15. april 2011 - 21:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal finde et brugbart motherboard til Intel I5-2500K

Jeg skal til at sætte en computer sammen og har besluttet mig til at bruge en Intel I5-2500K processor. Min viden om hardware er ikke forfærdelig stor, så jeg har problemer med at finde ud af hvilket motherboard jeg skal bruge.
Så vidt jeg har kunnet finde ud af skal det have en 1155 sokkel. Så er der det her med chipsæt. Har fået at vide at P67 skulle virke. Ville H67 også kunne bruges?
Udover processoren ville jeg sætte 8 GB Kingston Hyperx SO-DIMM DDR3 RAM i den. Og et GTX 470 grafikkort.
Det er første gang jeg skal prøve at bygge selv, så jeg er lidt på bar bund.
Håber der er en der kan hjælpe lidt.
Jeg havde kig på det her board €
http://www.alternate.de/html/product/Mainboard/Asrock/H61M-U3S3/844040/?tn=HARDWARE&l1=Mainboards&l2=Intel&l3=Sockel+1155
Er det helt hen i vejret?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2011 - 21:44 #2
Må nok tilføje der er P67 og H67 i søgningen så du har en del muligheder (:
Avatar billede jenscarlo Juniormester
15. april 2011 - 21:50 #3
Du kan ikke bruge SO-DIMM Ram,de er til bærbare,og vil ikke passe i soklen på et ATX bundkort.
Avatar billede mum Juniormester
15. april 2011 - 22:05 #4
Det var lige hvad jeg havde brug for. Og et dejligt heads up omkring Ram. Det kunne jo have gået grueligt galt. Hvad er forskellen på H67 og P67. Og er der nogen af jer der vil have point?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2011 - 23:37 #5
Her står der om forskellen på H67 og P67: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1611394
Avatar billede Andreas12 Nybegynder
16. april 2011 - 00:05 #6
Hvis du skal overclocke din computer (hvilket jeg går ud fra med 2500k CPU'en) ville jeg helt klart foreslå en p67, da den er klart mere modtagelig for oc, men selv hvis du ikke skal, er p67 et klart bedre bundkort end h67 og andre mid-range bundkort. To gode bud er Asus p8p67, der har alle de egenskaber et nyt bundkort skal have som usb 3.0 og SLI (så du kan slutte to grafikkort til) og samtidig har en meget passende ydeevne, og Gigabyte p67A-UD4 med noglenlunde samme egenskaber og ydeevne.
  En ting der er vigtigt når du skal have et p67 bundkort (hvilket jeg KLART synes du bør til 2500k) er dog at det skal være af den udgave der hedder B3, da de ældre har en kraftigt reduceret levetid pga. en fejl i kortet.

Held og lykke med din nye computer :)
Vh Andreas