Avatar billede solsorten Praktikant
22. april 2011 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udfordring: Stærkt signal fra router men ingen forbindelse fra eet rum - men fra andre!!

Jeg har en U-formet lejlighed. Opsat 2 trådløse netværk.
Xycel router fra Danske Net i det ene ben af U'et og Dlink 825 router n-forbindelse i bunden af U'et (via en fastnet forbindelse i det rum). Begge trådløse net virker fint i den del.

I den anden del af U'et kan jeg ikke få forbindelse til nogen af de trådløse net. Signalet er helt i top - og afstanden er formentlig også kun 5 m.

Trods det fine signal kan jeg ikke få forbindelse. Undtagen med åbent vindue!!! Signalstyrken formindskes tilsyneladende ikke, når vinduet lukkes (altså iflg. det lille ikon på statuslinien), men det gør evnen til at koble sig op.

Nogen der kan komme med en forklaring - og en god løsning?

På forhånd tak for hjælpen :)
22. april 2011 - 10:45 #1
Velkendt problem ->
Skift KANAL på det trådløse... Køres på selv Routeren's WEB interface ...
Avatar billede solsorten Praktikant
22. april 2011 - 11:41 #2
Tak for svaret :) Men før jeg kaster mig ud i ændringer af opsætningen: hvordan skulle ændring af kanal kunne gøre en forskel? Begge trådløse netværk fungerer fint - i de andre rum...
Avatar billede solsorten Praktikant
22. april 2011 - 11:53 #3
P.S. Bør måske lige tilføje at begge trådløse netværker virker fint med samme bærbare PC de øvrige steder i lejligheden.
P.t. er opsætningen med automatisk channel valg.
Forbindelsen ryger så snart vinduet lukkes eller PC'en rykkes en anelse væk fra sin plads.
22. april 2011 - 12:18 #4
Prøv alligevel *S* ...
Avatar billede solsorten Praktikant
22. april 2011 - 13:31 #5
Ingen ide om hvad der nu er sket - men jeg ændrede til kanal 7 og herfra har det ikke været muligt at få fat i opsætningen (og jeg ændrede ikke i adressen....) Nulstiller i aften, når jeg ikke generer andre, og forsøger igen.
Avatar billede Fero Nybegynder
27. april 2011 - 09:30 #6
Du skal huske at det kun er den éne router du skal skifte kanal på. Tag feks kanal 6 på den ene, og kanal 4 på den anden eller lign.

Men jeg tror også det er pga. at de to routere forstyrre hinanden på samme kanal.
Avatar billede solsorten Praktikant
28. april 2011 - 11:20 #7
Hejsa!

Jeg geninstallerede det hele fra starten af.
Og nu virker det!

Tak for input alle sammen