Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 14:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kaspersky netværks angreb, hvad??

Goddag Eksperter!
Igår aftes poppede der en besked op fra Kaspersky, om at der var netværksangreb og at Kaspersky havde blokeret en port, eller noget i den stil. - Den meddelelse blev ved med at poppe op gentagene gange efter hinanden i et stykke tid, hvorefter det helt stoppede.
- Hvad betyder det helt præcist? Hvordan skal jeg forholde mig? Er der noget jeg skal gøre? Og kan min computer være infiltreret nu?

Håber på svar - og spørg hvis flere informationer behøves.

Mvh. Mikkel :)
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 14:47 #1
- Det startede forresten lige da jeg loggede mig ind på en hjemmeside. Om det var et tilfælde ved jeg ikke, men det er da pussigt.
27. april 2011 - 15:00 #2
Du kan jo for en go' ordens skyld køre denne 'pakke' ->

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 15:43 #3
Lyder godt. Er gået i gang. Skriver herinde så snart jeg har det hele klar. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 16:02 #4
Oplevede det samme for et par dage siden i min Firefox.

Ved at gå ind på en tilfælg side og en Boks dukker op, hvor den gerne vil scanne min computer og selv om jeg svarede nej, gik den bare i gang, og resultatet var alle mulige trusler.

Gjorde som Karise_larry anbefaler men uden resultat.

Det stoppede så efter, flere genstart af Firefox. Lidt skummelt!
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 18:51 #5
Malmwarebytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6457

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-04-27 (18-35-46) LOG

Skanningstype: Fuldstændig skanning (A:\|C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|)
Objekter skannet: 445786
Tid gået: 3 time(e), 1 minut(ter), 54 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\qword.com (Adware.QWO) -> No action taken.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\www.qword.com (Adware.QWO) -> Value: www.qword.com -> No action taken.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> No action taken.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\system volume information\_restore{fbed7985-917d-45ad-8959-643d2b7ce283}\RP551\A0203510.exe (Malware.Packer.Krunchy) -> No action taken.
c:\system volume information\_restore{fbed7985-917d-45ad-8959-643d2b7ce283}\RP551\A0203512.exe (Malware.Packer.Krunchy) -> No action taken.
c:\documents and settings\Mikkel\foretrukne\qword search engine.url (Adware.QWO) -> No action taken.

HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:45:45, on 27-04-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\System32\smss.exe
C:\windows\system32\winlogon.exe
C:\windows\system32\services.exe
C:\windows\system32\lsass.exe
C:\windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\system32\spoolsv.exe
C:\windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\avp.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\windows\system32\PnkBstrA.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\windows\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Program Files\ASUS\Six Engine\SixEngine.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiNap\AiNap.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\avp.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
C:\windows\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\FirefoxPreloader\FirefoxPreloader.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\GammaTray.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Documents and Settings\Mikkel\Skrivebord\HiJack\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=./index.jsp
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\ievkbd.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: link filter bho - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\klwtbbho.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Six Engine] "C:\Program Files\ASUS\Six Engine\SixEngine.exe" -r
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Ai Nap] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiNap\AiNap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QFan Help] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\QFan3\QFanHelp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cpu Level Up help] C:\Programmer\ASUS\AI Suite\CpuLevelUpHelp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Programmer\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ArcSoft Connection Service] C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Firefox Preloader.lnk = C:\Programmer\FirefoxPreloader\FirefoxPreloader.exe
O4 - Global Startup: GammaTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Føj til Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Virtuelt Tastatur - {4248FE82-7FCB-46AC-B270-339F08212110} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: URL-&kontrol - {CCF151D8-D089-449F-A5A4-D9909053F20F} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\windows\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/MessengerGamesContent/GameContent/da/uno1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E357B86A-0F9A-4FC8-989E-089030091B3B}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E597A941-8AA6-4388-A29F-8805B0A96E27}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{FF192578-C8A7-43AD-A39E-59F720D64C39}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\AVP11\mzvkbd3.dll, C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\AVP11\kloehk.dll
O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) - ArcSoft Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus-service (AVP) - Kaspersky Lab ZAO - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2011\avp.exe
O23 - Service: Dragon Age: Origins - Content Updater (DAUpdaterSvc) - BioWare - C:\Programmer\Dragon Age\bin_ship\DAUpdaterSvc.Service.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Creative VF0230 RunApp Service (VF0230Srv) - Creative Technology Ltd. - C:\windows\system32\V0230Srv.exe

--
End of file - 10336 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2011 - 19:00 #6
Det var da ærgerligt du brugte 3 timer på at scanne pc, og ikke fjerne det som blev fundet.
"no action taken"!!
Inden du gør det igen, så opdater Malwarebytes. Den nye version er 6458
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 19:06 #7
Det gjorde jeg skam også, gemte filen inden jeg gjorde det.
- Og jeg lod Malmwarebytes opdatere sig selv, at den ikke har gjort det ordenligt, forstår jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2011 - 19:14 #8
Malwarebytes har slettet det den fandt?
Hjalp det på pc?
Den der QWord den laver ballade i browser i hvertfald:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/80458/
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 19:20 #9
Ja, den slettede alt hvad den fandt.
- Om det har hjulpet er ikke muligt for mig at sige, da det Kaspersky gjorde igår, ikke forsatte i uendeligheder. Derfor kan jeg ikke se om det har ændret noget.
At jeg oprettede dette spørgsmål var også bare for en sikkerhedsskyld, for at finde ud af om der var noget skadeligt på min computer, som ikke burde være der.

Men jeg mangler stadig svar fra karise_larry, omkring HiJackThis Logen. Måske den viser noget interessant.

Yderligere, hvis nogen ved det, kunne det være rart at vide hvad Malmwarebytes har fjernet. - Altså hvad de filer, den fjernede, gjorde, eller var. :)
27. april 2011 - 21:41 #10
... vil gerne se Loggen fra MalwareBytes! I Logge i #5 blev der jo fundet en del, men du lod den ikke fjerne noget af det ???
MalwareBytes programmet under fanebladet - tja - Logs ...

---

Din AcrobatReader skal opdateres ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAklik GoogleToolbar!!!)

---
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 21:47 #11
Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6457

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-04-27 (18-37-42).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (A:\|C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|)
Objekter skannet: 445786
Tid gået: 3 time(e), 1 minut(ter), 54 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\qword.com (Adware.QWO) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\www.qword.com (Adware.QWO) -> Value: www.qword.com -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\system volume information\_restore{fbed7985-917d-45ad-8959-643d2b7ce283}\RP551\A0203510.exe (Malware.Packer.Krunchy) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\system volume information\_restore{fbed7985-917d-45ad-8959-643d2b7ce283}\RP551\A0203512.exe (Malware.Packer.Krunchy) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\documents and settings\Mikkel\foretrukne\qword search engine.url (Adware.QWO) -> Quarantined and deleted successfully.
27. april 2011 - 22:02 #12
Bingo!

Mest oprydning ->

Afinstall
* Google Updater Service

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

Genstart normalt...

---

Ta' en oprydning med CCleaner...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. april 2011 - 22:21 #13
Kan ikke finde nogen måde at afinstallerer google updater på. Kan ikke finde den under "tilføj eller fjern programmer" eller i start.

- Computeren virker ganske som den plejer.

Vil det sige at computeren er helt fri for "snask" og andre skumle ting?
Avatar billede Miklix Nybegynder
28. april 2011 - 11:09 #14
men kom med et svar, så skal du få pointene
28. april 2011 - 11:18 #15
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT -> http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede Miklix Nybegynder
28. april 2011 - 17:13 #16
Ping?
Avatar billede Ervan Repana Praktikant
26. marts 2020 - 18:11 #17