Avatar billede G-Lan Nybegynder
29. april 2011 - 16:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgang til netværk

Hej eksperten.dk

Jeg står og skal holde et stort lan party, og i den forbindelse skal man jo også have noget net op.

Så tænkte jeg på, om det ikke var muligt med en router/switch af en art, og godkende brugerene. Med at de f.eks. går ind på nettet og skriver en hvilken som helst hjemmeside, hvor efter de kommer de ind på en slags adgangsportal hvor de skriver et kodeord og password ind (Som jeg giver til dem) Også er de godkendt ?

Hilsen

Kristian

G-Lan
Avatar billede krohn Praktikant
29. april 2011 - 23:39 #1
Ved ikke om det må koste noget, men har brugt denne her længe, den er rigtig god. godt nok bruger jeg Hotspot, men de har også en net cafe model
http://antamedia.com/
Avatar billede G-Lan Nybegynder
30. april 2011 - 08:18 #2
Hej Krohn.

Det var noget i den stil jeg er efter. Men synes bare det er lidt dyrt, som en start.

Så hvis nogle har en billigere udgave af noget, så må i meget gerne skrive.

P.S Jeg bruger krohn løsning hvis der ikke kommmer nogle andre.
Avatar billede krohn Praktikant
30. april 2011 - 10:27 #3
Avatar billede G-Lan Nybegynder
30. april 2011 - 18:26 #4
Det ser jo cool ud, jeg prøver det lige.

Læg lige et svar så du kan få points for din indsats  :))
Avatar billede G-Lan Nybegynder
30. april 2011 - 18:30 #5
hm. kan jeg faktisk ikke bruge da det skal være til windows..
Avatar billede glvi93 Nybegynder
01. maj 2011 - 12:36 #6
skriv lige hvilken router det er du har i forvejen, så kan den måske sættes op til at kunne acceptere flere computere
Avatar billede G-Lan Nybegynder
01. maj 2011 - 13:44 #7
Dlink Dir-635
Avatar billede G-Lan Nybegynder
01. maj 2011 - 13:45 #8
Men jeg vil have det sådan at de skal godkende sig først med at username og password som jeg har givet dem. Hvor efter de skal logge  ind på en slags web/adgagnsportal med de usernames og passwords..
Avatar billede glvi93 Nybegynder
01. maj 2011 - 15:26 #9
jeg har ikke så meget erfaring med adgangsportaler, som alternativ ville jeg sætte dine venners computere til at blive "ip forwarded" til din computers ip-addresse fra din router, og derfra skal din computer godkender disse computere, evt. med at lave nogle i"inbound rules" og "outbound rules" i din computers firewall, plejer man godt at kunne med windows firewall hvis man søger i windows knappen nederst til højre og skriver "firewall avanceret".
Avatar billede G-Lan Nybegynder
01. maj 2011 - 18:57 #10
@glvi93

Kan du ikke lave en step by step ?
Avatar billede G-Lan Nybegynder
06. maj 2011 - 20:31 #11
..