Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 22:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Netradio

Hej alle...

Jeg bruger firefox som browser, og igår får jeg at vide at der er en opdatering klar. Den bliver hentet, installeret og genstartet.

Men da jeg så går ind på DR's hjemmeside, for at høre netradio kan det ikke lade sig gøre. Jeg kan godt få vinduet frem, og vælge dagens afsnit af "Formiddagen", men udsendelsen starter aldrig.

Hvis jeg starter netradioen i Explorer er der ingen problemer.

Hvad kan jeg ha' gjort forkert? Sig til hvis I mangler oplysninger.

På forhånd tak
Steen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2011 - 22:23 #1
Starter netradioen i et popup vindue?
Flash ?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 22:29 #2
Den starter i et nyt vindue.

Det gør den både i firefox eller IE.
Avatar billede niels95 Nybegynder
07. maj 2011 - 22:31 #3
Hej Steen2012

Det bedste ville måske værre, at slette din Mozilla Firefox og installere den nyeste version fra mozillas egen hjemmeside.
Det kan også være at firefox bare blokere netradioen fordi den åbnes i et pop-up vindue.
Den sidste mulighed kan være at den mangler et plugin til at afspille playeren med. Prøv at lægge mærke til om den siger noget med plugin når du åbner netradioen.

Mvh
Niels95
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2011 - 22:31 #4
Og vinduet popper fint op i din firefox?
Men den starter bare ikke?
Eller starter playeren fint op, men starter bare ikke med at spille "musik" ?
Har du noget firewall som skal åbnes?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 22:40 #5
Nu prøvede jeg lige lidt forskelligt:

Et nyt vindue popper op som det skal. Her kan jeg så vælge mellem kanaler (live) eller programmer. (gamle programmer man kan høre igen.)

Jeg kan sagtens høre live radio i firefox, men altså ikke de gamle programmer. Til gengæld kan jeg ikke skrue op eller ned når jeg hører live.

@Niels: Den siger ikke noget on plugin, og jeg ved ikke om firefox blokerer noget, det er jo meningen at der skal åbnes et nyt vindue.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2011 - 22:46 #6
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 23:00 #7
That did the job jakobdo...

Mange tak, skriv et svar så du kan få points.

Men lige et spørgsmål: burde det ikke være klaret samtidig med den automatiske opdatering af firefox?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2011 - 23:06 #8
Tjo, det burde det måske. Men det gjorde det ikke. :o)
Omvendt bør point deles med Niels, han var inde på du manglede et plugin, hvilket fik mig på tanken. :o)
Avatar billede steen2102 Nybegynder
07. maj 2011 - 23:10 #9
Jeg synes bare at den har opdateret flere gange før, uden problemer. Men never mind, nu virker det. Tak for hjælpen begge to, og du har helt ret, Niels var også inde på det, så I deler i porten...

:)
Avatar billede niels95 Nybegynder
07. maj 2011 - 23:12 #10
Mange tak Steen2012 dejligt at du kunne bruge hjælpen. Sådan godt gået jakobdo ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. maj 2011 - 08:29 #11
Takker for point