Avatar billede faithless Praktikant
10. maj 2011 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ODBC Timeout

Hej

Når jeg køre lidt kode i Enterprise Manager, så får jeg en ODBC Timeout. Søgningen er i en DB på ca 7 mil rekords, men i Query Analyzer køre den på ca 1,5 min.

Kan i guide mig til hvor jeg sætter timeout grænsen op?

Mvh
Thomas
Avatar billede Syska Mester
10. maj 2011 - 12:54 #1
Enterprise Manager? Link?

I SSMS er der ikke nogen timeout, men ved ikke om det er hvad du kalder Query Analyzer ... den er sat til 0 som default hvilket betyder Unlimited.

Men en ODBC ... der kan du nok give en connection parameter med, men ik' sikker ... lang tid siden jeg har brugt ODBC.

mvh
Avatar billede faithless Praktikant
10. maj 2011 - 13:20 #2
Det er kun i enterprise manager at den timer ud, i qry analyzer får jeg resultatet af samme kode på 1,5 min.

Men jeg skal kunne rette direkte i resultatet, derfor bruger jeg enterprise manager. Jeg kan ikke sætte kode op til at rette, da det vil være langt mere omfattende end at rettet det manuelt.
Avatar billede Syska Mester
10. maj 2011 - 13:30 #3
Hvad er Enterprise Manager? Produkt link? Synes ikke jeg har hørt det navn i mange år ... og synes google giver mange hits.

mvh
Avatar billede faithless Praktikant
10. maj 2011 - 13:57 #4
Microsoft SQL Enterprise Manager

Microsoft Corporation

Version: 8.0
Avatar billede Syska Mester
10. maj 2011 - 14:06 #5
Ahhh, holy fuck en gammel version. Der kan man bare se hvor hurtigt man kan glemme :-).

Men er Query Analyzer ikke en del af Enterprise Manager ?

I SSMS er der under "Tools -> Options -> Query Execution" et felt hvor man kan sætte timeout. Det må der også være i EM.

Er det måske muligt at du kan bruge en SSMS 2008 R2 Express? Den er gratis.

mvh
Avatar billede faithless Praktikant
10. maj 2011 - 15:06 #6
Hey

Har lige hurtigt tjekket det og det ser ud til at virke i SSMS. Men får først tjekket det rigtigt sidst på uge. Smid et svar, hvis det stadig er det der skal til, for at jeg kan gi dig point. Længe asiden jeg har været her inde (c:

Tak for hjælpen,
Thomas
Avatar billede Syska Mester
10. maj 2011 - 15:12 #7
svar.

Om ikke andet, så ville jeg da mene at SSMS har flere features end Enterprise Manager og nok også en del bug fixes.

mvh
Avatar billede faithless Praktikant
16. maj 2011 - 10:50 #8
Virker fint og noget hurtigere, skal dog lige vænne mig til det nye layout.

Tak for hjælpen.
Thomas