Avatar billede kegud Nybegynder
10. maj 2011 - 16:39 Der er 9 kommentarer

Interaktivt europakort

Hej

Jeg søger et interaktivt europakort. Jeg arbejder som lastbilchauffør til daglig og har i den forbindelse været syd og nord på rimelig mange gange efterhånden.
Derhjemme har jeg et europakort monteret på en alu-plade hvor jeg kan sætte magneter på for at vise hvor jeg har været.

Jeg har tænkt at jeg gerne ville det samme på mit website. Dog kan jeg ikke lige finde noget brugbart. Jeg leder ikke nødvendigvis efter noget i stil med google maps, som er ret kæmpe. Det jeg leder efter er mest af alt bare et vektor-baseret europakort hvor det er muligt at taste et bynavn, postnummer eller adresse ind hvor den så selv smider en "nål" i lokationen.

Nogen der kender til sådan et program, eller noget?

Tidligere har jeg brugt photoshop, men med mere end 200 lokationer kommer jeg til at bruge resten af mit liv på at lave det kort :)

Hvis nogen kan hjælpe, vil det være meget velkommen. tak.
Avatar billede pstidsen Novice
10. maj 2011 - 16:58 #1
du kan bruge google earth
Avatar billede kegud Nybegynder
10. maj 2011 - 17:07 #3
Og det er til og smide op på et website uden de største problemer?
Avatar billede pstidsen Novice
10. maj 2011 - 17:13 #4
Altså du kan tage et screenshot og smide om som et billede. Du kan gemme dit kort som en .kmz fil (mener jeg den hedder) som kun kan åbnes i GE. Den kan du eventuelt også ligge op til download, så man kan zoome osv. (det kræver selvfølgelig GE). Ellers kan du jo bare have den .kmz fil til at ligge på din pc, og så kan du tilføje steder løbende ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 18:09 #5
Avatar billede kegud Nybegynder
11. maj 2011 - 16:33 #6
pstidsen, det er ikke lige det jeg leder efter desværre. Virker for besværligt til det jeg søger

claes57, det er faktisk lige præcis sådan noget der. Kender du til noget hvor byer måske kan tastes ind også?

For som det er nu har jeg 20 forskellige destinationer i Spanien, 9 i Frankrig osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2011 - 19:11 #7
så skal du på google - ikke deres earth - men maps
http://maps.google.com/
klik på 'mine kort' og du kommer til
http://maps.google.com/support/bin/static.py?page=guide.cs&guide=21670&topic=21676&answer=144347
Avatar billede kegud Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:06 #8
hov, troede sgu da jeg fik svaret på den her.

Jeg fik det til at køre vha det du oplyste, sammen med maps.

Måtte bare lave det selv :)

smid svar
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:34 #9