Avatar billede zacariaz Nybegynder
10. maj 2011 - 18:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

leder efter alternativ til inkscape

Jo mere jeg bruger Inkscape, jo mere glad bliver jeg for det. Men jo mere jeg bruger det, jo flere fejl og mangler oplever jeg også, hvilket er grunden til at jeg nu leder efter et alternativ.

Jeg har egentlig ikke brug for særlig avancerede værktøjer, hvad der er vigtigst for mig er at de operationer jeg foretager er præcise og at jeg har fuld kontrol.

Fuld kontrol kan betyde mange ting, men her betyder det hverken mere eller mindre end, at jeg ikke vil være afhængig af mine rystende hænder for at lave en lige linie. Om nødvendigt, skal man kunne definere alle værdier separat.

Jeg er sådan set ikke så kritisk når det kommer til om det koster noget eller ej, men jeg går alt så ikke ud og bruger tusindvis a kroner på noget der i sidste ende bare er et stykke legetøj.

Håber at få en masse gode forslag.
Avatar billede falster Ekspert
11. maj 2011 - 21:38 #1
Mulighederne er nok stort set alle opremset her - nederst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics_editor

Der er muligvis lidt flere gratis muligheder med Linux end med Windows.
Avatar billede zacariaz Nybegynder
14. maj 2011 - 01:04 #2
det var jo ikke ligefrem det svar jeg ledte efter, men da det ikke ser ud som om at der er andre der har lyst til at svare, så værsgo.
Avatar billede falster Ekspert
14. maj 2011 - 13:51 #3
Tak for points, men det var nu ikke nødvendigt, hvis du søgte noget andet.

Smag og behag er forskellig, men ud fra et (kort) gammelt bekendtskab, kan jeg da anbefale Xara-produkterne.

F.eks.

http://www.xara.com/eu/products/designer/advanced/

Så vidt jeg kan se, er designer 6 ikke så bekostelig.
Avatar billede zacariaz Nybegynder
16. maj 2011 - 21:50 #4
Jeg har hørt at inkscape skulle være bygget på xara, men jeg har nok misforstået.

Under alle omstændigheder var det jeg ledte efter ikke andet end en anbefaling.
Inkscape er ret fantastisk, hvis man kan leve med alle fejlende, hvilket jeg ikke kan.

Vil tage et kig på xara når jeg får tid.