Avatar billede zacariaz Nybegynder
10. maj 2011 - 18:45 Der er 3 kommentarer

Flere skærme på flere grafikkort

Da min chef er for nærig til at investere i en hdmi kabel der er langt nok, og jeg føler at jeg har brug for 2 skærm, er jeg blevet tvunget til at benytte nvidia pci i combination med onboard intel grafik. begge kort og begge skærme virker, bare ikke på samme tid. Jeg er nød til at gå ind i bios og skifte primær grafikkort, for at få et signal ud.

Jeg mener bestem af jeg før i tiden har kørt med flere forskellige skærme på flere forskellige grafikkort på samme tid, og jeg kan altså ikke forstå hvorfor det nu ikke kan lade sig gøre.

Jeg har naturligvis gennemrodet bios, for at se hvilke indstillinger der er, men det eneste relevante jeg kan finde, er indstilling af primær grafikkort med options: integrated, pci eller pci-e

Derfor antager jeg at er en idiot, eller at det er et problem med windows 7.

Jeg håber at i kan hjælpe.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. maj 2011 - 19:03 #1
Grafikkort skal kunne samarbejde, f.eks. kan 2 NVidea kort kører SLI og 2 AMD kort kan køre CrossFire. Intel og Nvidea har ikke et samarbejde af den slags og kan derfor ikke køres sådan.
Avatar billede lmcb Nybegynder
17. maj 2011 - 14:21 #2
Der burde faktisk i BIOS være en mulighed for at indstille hvorvidt det interne grafikkort skal deaktiveres når man sætter et kort i PCI-e porten.

Jeg har haft 3 skærme kørende på en eller anden SFF Dell maskine hvor den ene skærm sad på intel grafik og de andre 2 sad på et matrox kort

Hvad er det for en computer du har?

Lars
Avatar billede zacariaz Nybegynder
17. maj 2011 - 14:28 #3
Præcis min pointe.Synes bestemt at jeg har gjort det før.

Jeg tror at det her er modellen jeg er blevet tildelt:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/12454-12454-4167862-4167870-4167870-5035310-5062727.html