Avatar billede bizcom Novice
12. maj 2011 - 09:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GridView flere records pr. række problematik

Hej

Jeg vil gerne lave et view hvor der listes 4 produkter pr. række.

Hvilken komponent er egnet til dette og hvordan gøres det?

Jeg har forsøgt med ListView og GridView, men det ser ud til at det de kun viser 1 record pr. række.

Mvh. Henrik
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2011 - 09:24 #1
Det er der flere kontroller der kan - men du undgår ikke at der skal lidt kode til. Benytter du fx en repeater bruger man man en SeparatorTemplate til at splitte mellem items, men da den skal være forskellig alt efter om det er produkt 1 eller produkt 4 der tegnes skal du styre synligheden af indholdet i SeparatorTemplate i din ItemDataBound event. Se fx;

http://blogs.msdn.com/b/aribeiro/archive/2005/01/12/351439.aspx
Avatar billede bizcom Novice
12. maj 2011 - 12:02 #2
Super... det virker bare :)

Hvis man har hældt en liste af dokumenter i en FormView og skal vise en specifik. F.eks. et bestemt dokumentid - hvordan gør man så det? Tænkte du måske også vidste det :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2011 - 12:42 #3
Der er mange måder at gøre det på - vil man benytte funktionaliteten i selve formviewet skal du nok kigge på eventen onselectedindexchanged;

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms227970(v=vs.85).aspx