Avatar billede steen2102 Nybegynder
16. maj 2011 - 00:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

txt-fil

Hej Eksperter...

Findes der en simpel måde at få info fra nettet, lavet om til en .txt-fil?

På forhånd tak
Avatar billede wanze Nybegynder
16. maj 2011 - 01:01 #1
Det bliver du nok nødt til at uddybe. Hvad er det for noget info du vil have lavet om? Du kan jo nemt gå ind på en side, markere det ønskede indhold, kopiere det, og indsætte det i en tekstfil. Jeg kender ikke til programmer, der kan automatisere processen for dig.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 01:05 #2
Jeg har lavet en "Shell" som udelukkende returnere Text fra en vilkårlig hjemmeside.
Avatar billede steen2102 Nybegynder
16. maj 2011 - 01:11 #3
Info kunne f.eks. være en ligatabel fra bold.dk. Ja, jeg kan gøre det manuelt, men det er præcis det jeg vil slippe for.

Jape, jeg er total noob, jeg ved ikke engang hvad en shell er, men det lyder da umiddelbart som om at du er inde på det rigtige..
Avatar billede finb Ekspert
16. maj 2011 - 08:01 #4
følger tråden...
Avatar billede kentora Nybegynder
16. maj 2011 - 08:08 #5
Lignende kan programmeres i PHP, ved at bruge cURL, og så behandle dataene, og så bruge PHP's fil funktioner til at skrive det ud i en tekstfil. :)
Avatar billede kjeldsted Novice
16. maj 2011 - 08:52 #6
#5. Der skal bare en godt sjat regular expressions til hvis du skal strippe den for HTML tags. Og det ville ende med at tage en evighed på serveren. Men det kan jo nok umiddelbart være svært at slippe for at få HTML tagsne med.
Avatar billede kentora Nybegynder
16. maj 2011 - 10:43 #7
Jeg har lavet en service der finder dit skoleskema på internettet, og så stripper helt ned til informationer om hvilke lærere du skal have i løbet af en dag, og hvilke timer, og hvilke lokaler du skal være i hvornår. Det tager den ca. 1,2 sekund. Så en evighed er så meget sagt. Og det her er på en sharedHost fra one.com ;)
Avatar billede kentora Nybegynder
16. maj 2011 - 10:44 #8
#6 du har dog ret i at det ikke er en simpel process, som der bliver efterspurgt i OP.. :)
Avatar billede kentora Nybegynder
16. maj 2011 - 11:36 #9
Nu spammer jeg måske en smule, men hvis du finder et XML-feed med de informationer du gerne vil have i dit txt dokument, kan du også, gennem PHP, bruge SimpleXML. Det er ikke nær så ressourcekrævende (eller kompliceret) som cURL og regular expressions. ;)
Avatar billede repox Seniormester
16. maj 2011 - 11:42 #10
#6
Hvorfor reg exp? Hvorfor ikke bare strip_tags()? Det virker upåklageligt.
Hvis det er specifikt område af en HTML fil man ønsker, kan jeg se formålet i at bruge reg exp, men hvis du bare vil fjerne HTML'en, så brug strip_tags. Det langsomste er cURL i det tilfælde.
Avatar billede steen2102 Nybegynder
16. maj 2011 - 21:18 #11
Stop drenge! ;)

Som sagt er jeg total noob, I er sgu nødt til at forklare det som om jeg var en 4-årig. :D
Avatar billede repox Seniormester
16. maj 2011 - 21:49 #12
Så kunne du jo starte med at fortælle hvilket sprog/hvilke teknologier du har til rådighed og konkretisere hvad det er du gerne vil.
Avatar billede steen2102 Nybegynder
16. maj 2011 - 22:38 #13
Jeg har ikke rigtig nogen teknologier til rådighed, da jeg ikke ved hvad jeg skal bruge. Jeg håbede på et simpelt program eller lign. som man fortalte skulle: gå ind på denne side, kopier disse linjer, smid dem ind i en txt fil og gem filen...

For at gøre det helt konkret: Jeg bruger Samurize (selvom det er resource krævende og outdated) og kunne godt tænke at programmet henter oplysninger fra en txt fil, eller måske direkte fra hjemmesiden. Det er bold.dk der er tale om, og det jeg skal bruge er ligatabellerne fra de store lande, Spanien, England, Italien osv, som derefter kan vises på mit skrivebord.
Avatar billede kjeldsted Novice
16. maj 2011 - 22:55 #14
#10 (#6) Åndssvag tanketorsk. Har ikke brugt funktionen før, men burde selvfølgelig har tænkt over den.

#13:

"Jeg har ikke rigtig nogen teknologier til rådighed"
- Ikke just en særligt beskrivende sætning. En computer er en teknilogi. En kuglepen er en teknologi. Så helt uden brug af teknologi får du det ikke let ;)

Men var det du prøvede at sige at du ikke har adgang til en server eller noget, og ønsker en Windows application der gør det hele for dig?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
16. maj 2011 - 23:46 #15
#14: he he nej, ikke særligt beskrivende, men jeg blev spurgt om sprog/teknologier jeg havde til rådighed, og da jeg ikke ved hvad jeg skal lede efter er det svært at svare på.

Ja, jeg har da en kuglepen, og tilmed en blok at skrive på, men mente ikke det var aktuelt lige her, men en computer har jeg da også...

Jeg har ikke adgang til en server, bare en computer med xp, adgang til internet og det er vel det. Så ja, jeg ønsker vel bare en app som kan gøre det for mig.... :)
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 00:00 #16
Okay. Så langt så godt. Vi er et sted mellem programmering på egen server og kuglepen og papir :)

Efter en kort søgning. Hvad med: http://www.jafsoft.com/detagger/
Avatar billede steen2102 Nybegynder
17. maj 2011 - 00:19 #17
...det skulle gerne være gratis. :)

Men ja, det kunne være en løsning, hvis det kan lade sige gøre at tage det væk, som ikke er interessant for mig.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 00:30 #18
Den skriver at den kan. Du kan jo altid starte med en prøve version
Avatar billede steen2102 Nybegynder
29. maj 2011 - 00:54 #20
Jeg har prøvet det første link, i indlæg 19. Er der nogen som kan guide mig lidt igennem?

Hvordan finder jeg ud af hvad der skal stå i "HTML Wildcard" og "Text Wildcard"?
Avatar billede kjeldsted Novice
04. juni 2011 - 20:36 #21
Hm. Kender ikke til programmerne. Fandt bare frem til den via. google. Og kører med Mac så kan ikke selv teste.
Avatar billede kjeldsted Novice
13. juli 2011 - 11:30 #22
Er du kommet videre og kan vi få lukket dette spørgsmål?
Avatar billede steen2102 Nybegynder
17. juli 2011 - 15:12 #23
Nej, jeg er ikke rigtig kommet videre, og har lagt det lidt på hylden.

Så jeg lukker den bare her.