Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2011 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret ny post i anden tabel

Hej

Jeg har en database med 3 tabeller. I alle 3 tabeller er der et unikt navn, dette navn skal jeg i dag skrive 3 gange, en gang i hver tabel.

Hvordan gør jeg så jeg kun skal skrive navnet i en tabel og så auto opdatere det i de 2 andre?

J;-)
Avatar billede neoman Novice
18. maj 2011 - 22:09 #1
Det lyder som et brud på normaliseringsreglerne - normaliseringspolitiet vil komme efter dig, vil de! :)

Afh af hvordan tabellerne er, kan en af dem gemme på dit unikke navn og de andre to på ID'et til den record hvor navnet er. Eller, smid det ud af alle tre tabeller, lav en 4. bare med dit unikke navn, og i de tre gem ID'et
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. maj 2011 - 07:46 #2
Nu er jeg rimelig ny i Access, så hvordan gør jeg det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. august 2011 - 05:25 #3
Jeg fandt aldrig ud af hvordan jeg undgik brud på normaliseringsreglerne.

Så jeg endte med en stor tabel der indeholder alle data. Denne tabel er så udstyrret med nogle forskellige formulare der laver labels for mig. Det virker rigtig godt også på trods af at jeg endnu ikke har fået implementeret printerne (Barcode og Label endnu)