Avatar billede mh-j Juniormester
20. maj 2011 - 12:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Data fra en enden fil

Jeg skal hente oplysning fra en anden excel fil det er altid det samme felt men filens navn er forskellig. kan jeg skrive filens navn i A1 og så lave en formel der bruger dette når det skal hente. Eks
a1= 2010
filnavn 2010
så kan formel se sådan ud c:\A1.xlsx\ark1\b12
men denne virker ikke
Avatar billede jens48 Ekspert
20. maj 2011 - 15:55 #1
Det kan gøres med

=INDIREKTE("["&A1&".xlsx]ark1!b12")

men det kræver at 2010.xlsx er åben.

Ifølge http://xcell05.free.fr/morefunc/english/ findes der en funktion: indirect.ext (ikke fra Microsoft), som kan hente data fra lukkede filer, men da sidens download funktion pt. ikke fungerer, har jeg ikke kunnet afprøve det.
Avatar billede mh-j Juniormester
21. maj 2011 - 09:26 #2
Tak for svaret, men bruger dette nu men skal også kan bruge det når filen er lukket
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 07:43 #3