Avatar billede d-u-k Praktikant
23. maj 2011 - 17:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere ny os.

hej jeg har her en Medion Akoya p6613 der ikke kan installere nogen form for windows os uden at gå i blue screen of death.
jeg har prøvet at installere xp / vista / windows7 ingen kan nå at blive installeret uden at blue screen of death kommer frem.

under xp / vista blue screen kommer der denne fejl i begge os.
Stop: 0x0000000A (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4)
hvor alle parameter altid skifter.

under windows 7 blue screen, kommer der efter opstart en sort skærm med en meddelelse.

file:\wimdows\system32\drivers\tcpip.sys
status: 0xc0000221

efter hvad jeg kunne finde i en google søgning, så har det noget at gøre med at den har over 3 gb ram. den har 4 gb ram. og der findes en patch til denne problem til download på microsofts hjemmeside. men denne virker kun hvis der er en os installeret på den. med det er ikke lige så nemt at tage de 2-3 gb ud af en bærbar som det skrives på deres hjemmeside.

hvad kan jeg gøre nu.....
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2011 - 17:48 #1
du skal nok igennem med at køre med mindre ram - og derefter anskaffer du en ekstern harddisk, og laver et image af din maskine når den er sat op med 4gb ram, drivere og dit basis-software (viruskontrol/firewall/office osv)
Fremover skal du så blot indlæse dit image for at 'nulstille' disken.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 18:11 #2
2-3 eller 4 GB ram, det er da ligegyldigt for en windows installation.
Det kan være umuligt at installere XP efter win7, fordi der efter formatering stadig ligger "ragelse" på disken. Desuden må Sata mode i bios ikke stå som AHCI. Jeg vil foreslå, at du neutraliserer disken ved at overskrive 1. gang med Killdisk. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede d-u-k Praktikant
23. maj 2011 - 18:12 #3
det er da noget af et arbejde at skulle til at liave img. af hd. men er ved at prøve med kun 2 gb ram. se om den vil.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 18:25 #4
d-u-k
claes57 skriver ikke en img-fil men et Image. Det er noget helt andet og meget let at lave. Der er mange programmer, som kan gøre det; f.eks. det gratis Easeus To-do.http://www.easeus.com/disk-copy/
Avatar billede JC73 Nybegynder
23. maj 2011 - 18:34 #5
er det nemmeste ikke "bare" at installere OS med f.eks 1Gb ram og så putte resten i når man er færdig? Det plejer jeg at gøre, det virker hver gang for mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2011 - 18:49 #6
#5 jo - det er så det jeg vil - og med et image af den færdige installation så slipper man fremover for at pille ram ud - det er bare at køre image-filen ind (tager 10-15 minutter, og alle drivere er på plads).
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 20:02 #7
JC73
Nu er du jo ny her, så lige et par ord.
Man lægger ikke svar, medmindre man er bomsikker på, at det er SVARET. Og det er det jo ikke for dit forslag er allerede indholdt i #1. Så du skal bare lægge kommentarer, ligesom vi andre:)
Avatar billede d-u-k Praktikant
23. maj 2011 - 23:44 #8
efter total instalation, har jeg geinsat den 2 gb ram block. bare at køre en update i Microsoft Security Essentials eller gå på internet føre til blue screen.  fejl: 0x000008e hvad gør jeg nu her.
24. maj 2011 - 06:45 #9
Dårlig RAM blok ?
Byt om på dem ?
Avatar billede JC73 Nybegynder
24. maj 2011 - 22:01 #10
#7 ja, det bliver nævnt i #1, men det er jo også SVARET? Jeg skal nok huske kun at kommentere, intet er jo det endegyldige svar i en verden der består af 1 og 0.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 22:20 #11
#10
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men det jeg skrev var ikke for at irettesætte dig, men bare at fortælle dig, at sådan er reglerne, og at det fungere udmærket på den måde:-)