Avatar billede BAA42 Praktikant
27. maj 2011 - 20:25 Der er 10 kommentarer

Grafikkort giver problemer

Hej

Jeg har Windows 7 på min pc , her efter den sidste opdatering SP 1, virker mit grafikkort mærkeligt, pluslig kan skærm opløsning ikke kommer højer op end 1024X768, gå man så ind og kikker under skærmkortet står der " Windows har stoppet enheden da den har rapporteret fejl. kode 43 " jeg tjekker så lige min driver man den har den nyeste , prøver så at fjerne driver helt, genstarter og installer den på ny, men det virker ikke, skal siges at mit grafikkort har 5år på bagen ,måske skal jeg ud og købe et nyt grafikkort er : Medion Radeon 9600 TX , men driver er: Radeon 9600TX, nu håber jeg meget på at der er nogle som som hjælpe mig ,
Avatar billede helt83 Nybegynder
27. maj 2011 - 21:06 #1
hvilken windows 7 snakker vi om 64 bit eller 32 bit?

mvh
helt83
Avatar billede soppdk Nybegynder
27. maj 2011 - 22:23 #2
Geninstallation af din skærm driver vil nok hjælpe dig.

Start med at gå i enhedshåndteringen og afinstaller din skærm driver.

Download derefter den nyeste fra deres hjemmeside

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_vista32.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.13&lang=English
Avatar billede BAA42 Praktikant
27. maj 2011 - 23:13 #3
Det er windows 7 32bit, og til soppdk så har jeg været den mølle i gemmen,det hjalp ikke meget,kan det være mit grafikkort som er blevet for gammelt
Avatar billede soppdk Nybegynder
27. maj 2011 - 23:48 #4
Nej, det vil jeg ikke mene, det kan også være din skærm driver ikke til grafikkort men til din skærm.

prøv update den..
Avatar billede BAA42 Praktikant
28. maj 2011 - 17:56 #5
har været inde på http://www.medion.com/dk/ og der findes ikke finde nogle driver til min skærm,har en medion akoya 20246 20"
flere gode råd
Avatar billede helt83 Nybegynder
29. maj 2011 - 12:26 #6
Hej

prøv lige at afinstaller den driver den har nu, genstart pc.

hent denne http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_vista32.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.13&lang=English installer den, genstart pc og se om det ikke løser dit problem

mvh
helt83
Avatar billede BAA42 Praktikant
29. maj 2011 - 14:53 #7
Hej

Jeg er måske blevet mere klogere , jeg kan godt få den gl driver til at virke den har før kørt XP, men når skrivebordet kommer op skriver den at "Catalyst controlcenter ikke understøtter den driverversion af mit grafikkort " men opdaterer man den så ,så kommer problemet med at "Windows har stoppet tjenesten kode43 "

og se man under enhedshåndtering er min skærm væk fra listen , men kun skærmkortet , jeg er bange for at det skal være en medion driver, men der er bare ikke nogle nyere end den gl jeg har som er fra 2003

hvadså nu
Avatar billede soppdk Nybegynder
30. maj 2011 - 12:18 #8
Prøv installer en standard driver som Windows finder til din skærm den skulle kunne gøre det.

afinstaller skærm og genstart under opstart skulle den selv finde en standard.
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. maj 2011 - 14:18 #9
#8

Det er ikke hans skærm der er noget galt med, det er grafikkort driveren der er noget galt med.
Avatar billede BAA42 Praktikant
30. maj 2011 - 21:06 #10
ja jeg er ikke kommet meget videre , så jeg få den meddeles hver gang jeg starter w7 op  med at "Catalyst controlcenter ikke understøtter den driverversion af mit grafikkort ,men det hjælper jo ikke at opdaterer grafikkortet,  men ud over det virker det okay