Avatar billede PeterSB Nybegynder
03. juni 2011 - 18:25 Der er 6 kommentarer

Intet internet når trådløs subwoofer er tændt

Hej

Vi har et dejligt fjernsyn med trådløst internet, men når vi bruger vores soundbar, med trådløs sub, så virker internettet.

Kan man gøre noget?

På Forhånd TAK
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 18:31 #1
Prøv at skifte kanal på Router det kan være fordi de ligger for tæt på hinanden hvis Subwoofer også kører 2,4 Ghz
Avatar billede PeterSB Nybegynder
03. juni 2011 - 19:01 #2
Hvordan ændrer man det? Har ikke så meget erfaring med internet
Avatar billede wanze Nybegynder
03. juni 2011 - 20:07 #3
Du logger ind i routeren - hvordan du gør står i manualen, der fulgte med routeren. Når du er logget ind vil du under et punkt der hedder Opsætning e.lign. kunne se noget med frekvensområde - det skal du prøve at ændre. Der er normalt en masse forudbestemte kanaler du kan vælge imellem. Tag det der ligger længst væk fra 2,4 GHz eller hvad den nu står på som standard - i nogle routere oplyses der ikke GHz, men bare et tal.
Avatar billede PeterSB Nybegynder
03. juni 2011 - 20:11 #4
Ville det hjælpe at ændre port-nummeret?
Avatar billede nife Nybegynder
03. juni 2011 - 21:19 #5
Hvis begge apparater kører på samme BÅND (2,4GHz eller alt muligt andet) og på samme KANAL, skal du skifte kanal på et af dem - og da jeg ikke aner noget som helst om trådløse Subwoofere ville jeg vælge at skifte kanal på routeren.

Med et program som fx inSSIDer (gratis) kan du se hvilke kanaler der er aktive i dit område - og med fordel flytte din router (og/eller din subwoofer) til en anden kanal.

inSSIDer kan hentes her:
http://www.metageek.net/products/inssider/

Og nej - det vil helt sikkert ikke ændre noget som helst at ændre på portnumre...

c",)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 21:39 #6
Nu kører det ad H til igen har ikke fået mail på denne tråd endnu men det kører jo kan jeg se.