Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 13:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjemmesiden redigering

Hej Alle.

Jeg har en hjemmeside, som bygger base på wordpress og dreamviewer.Min hjemmeside er hosted hos one.com.

Da jeg og min webdesign er ueniget om pris for at vedligeholde af hjemmesiden. Derfor har jeg tænkt mig at vedligeholde hjemmesiden selv.

min spærgsmål:

hvordan download jeg hjemmesiden og databasen fra one.com ned på min PC, for at lave rettelser i designet?

Jeg er åbnet for alle svar og kommentar :-)

1000 tak på forhånden.

MVH

move2box
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 13:23 #1
du skal have ftp-adgang for at få php-filerne ned
Og backup af databasen jf http://surftown.dk/support/hvordan-tager-jeg-backup-af-en-mysql-database da du også har phpMyAdmin

Så skal du have fx xampp lite på din maskine, og filerne kopieres til mappen htdocs i xampp, og mysql restores ind.

Personligt kan jeg bedst lige xampp i portable version - så kan den for den sags skyld lægges på en usbstick, og køres derfra (langsommere end harddisk - men godt til 'med ud i byen' hvis du skal have hjælp).
http://portableapps.com/apps/development/xampp
Jeg har den lagt ind på harddisk, og kopiere den kun til usb hvis jeg skal bruge den på andres systemer.
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 13:36 #2
Hej claes57.

Mange tak for hurtigt svar.

er xampp = WampServer

Kan jeg bruge WampServer?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 13:44 #3
det er helt samme opskrift. Jeg har bare xampp, og den er god (for mig) da alt er lagt ind fra starten, så jeg slipper for opsætning af php mv.
WampServer kan det samme - det er bare et spg om vaner.
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 13:53 #4
OK.

Jeg har nu downloaded alle php filer og får export databasen ned på min computer.

Jeg har også installeret WampServer.

1- Efter at have installeret WampServer, importerer jeg den exportere database i WampServer. Er det korrekt??.

2- så installerer jeg wordpress.

3- hvad skal jeg gøre efter at have installere wordpress....

Jeg håber du vil hjælp :-) mange tak
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 13:59 #5
nu har du jo så valgt et andet system end mit, så dine php-filer skal så nok næppe ligge i mappen htdocs.
men du behøver ikke at installere wordpress - du har jo databasen og filerne klar.
Alle din php-filer skal kopieres til wampserveres mappe (localhost-placeringen) og phpmyadmin på localhost skal bruges til at restore data ind lokalt.
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 14:07 #6
Det ser ud til at php filer skal kopie til mappen www, når jeg bruger WampServer.

Jeg prøver nu at lege videre med det her. :-)

Hvis jeg støder på problem undervejen, kan jeg skrive til dig på email?. Det ser ud til at du er ekspert i dette områd :-)
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 14:08 #7
Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 14:29 #8
import af databasen gik fint. jeg har også kopiet php filerne til mappen www til WampServer. men da jeg prøver at logge på wordpress
http://localhost/itcosmos/wp-admin/

fik jeg denne error:
Error establishing a database connection

jeg håber du stadigvæk at have lyst til at hjælp :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 14:31 #9
jeg er ikke ekspert på php - der opretter du bare spg herinde, og kloge folk vil tage over.
Du skal bare starte serveren, og så kan du rette i filer direkte, og se resultatet i http://localhost ... i din browser.

Jeg har nu lagt et svar, så du kan lukke denne tråd.
Avatar billede move2box Nybegynder
07. juni 2011 - 14:36 #10
Kan man bruge dreamviewer?

ok, mange tak for hjælp :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 14:39 #11
gem lige dine filer og backup, og installer wordpress helt fra grunden på localhost - kopier dine filer ind igen og prøv.
Jeg kan ikke komme det nærmere...
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. juni 2011 - 22:33 #12
Du skal lige have styr på din conf fil til databasen (Spørg mig ikke om hvor den er, bruger ikke selv wordpress) - Men det er i hvert fald en fil, hvori dine MySQL oplysninger ligger.. Dem skal du have ændret til at passe til din lokale opsætning (Eller ændre opsætningen, til den passer med one's)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
09. juni 2011 - 23:07 #13
Ehh, der er noget her som vist ikke er gået helt som det skulle.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, vil du gerne have mulighed for at rette i det grafiske i dit eksisterende website ???

Rettelse i opsætningen og teksterne skal du jo logge ind online i wordpress admin og fedte med..ikke offline.

Ja, det er da sådan jeg i hvert fald gør.

Grafikken kan du så hente ned som ovenstående forslår.

For at redigerer det grafiske henter du ned, piller og ændre og uploader igen med samme filnavn.

Dreamweaver er ikke et program hertil, men det tilhørende og ofte medfølgende Foreworks CS er formidabelt til opgaven.

MEN det skal lige siges, at jeg ikke er wordpress haj og ikke ved om man rent faktisk kan hente hele databasen ned, rette i den i dream og uploade direkte fra dream uden ftp program.