Avatar billede -flow- Nybegynder
26. juni 2011 - 12:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Photoshop æøå problem!

Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg har en skifttype jeg gerne vil bruge i photoshop, men hvor ÆØÅ ikke virker. Tastaturet er indstillet rigtigt til dansk.
De fleste skrifttyper i photoshop kan skrive ÆØÅ, men ikke denne her (har tjekket at den kan andre steder, den har æøå, da den fungerer fint i word).
I photoshop skriver den ćřĺ når jeg forsøger at skrive æøå..

Håber nogen kan hjælpe!! :)
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2011 - 12:45 #1
Genvejstasten venstre alt+shift gør at man kan skifte tastaturlayout i et specifikt program.
Det er sikkert det du har fået gjort.

Det nemmeste er som regel at slette alle andre tastaturlayouts under Regional Settings og samtidig slå muligheden for at skifte layout fra.
Præcist hvor du skal gøre det og hvad det hedder afhænger af dit operativsystem.
Avatar billede -flow- Nybegynder
26. juni 2011 - 12:52 #2
Skal jeg trykke på piletasten til venstre samtidig med alt+shift
eller er det bare shift og alt ude til venstre jeg skal trykke på?
Jeg kører windows 7, men jeg har været inde under regional settings hvor alt står til dansk
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2011 - 13:02 #3
Står den til DA her?? http://gratisupload.dk/billede/thumb/62036/full/

Det er det alt+shift gør (det er alt til vestre og ikke piletasten ;))
Avatar billede -flow- Nybegynder
26. juni 2011 - 13:55 #4
Jeg har fjernet engelsk, så der kun er dansk :) Med andre skrifttyper kan jeg godt skrive æøå i photoshop... og jeg ved den skrifttype jeg skal bruge indeholder æøå, fordi det virker office...
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2011 - 14:13 #5
Du må selv lige oversætte til DK:
Region and Language->Keyboards and Languages->Change keyboards->General
Står den til DK og er der installeret andre sprog? Hvis der er installeret andre sprog, så sletter du dem bare.

Klik derefter på Advanced Key Settings->Change Key Sequence og sæt dem begge til "Not Assigned".

Det har virket i de 50-75 andre tilfælde hvor jeg har oplevet samme problem.
Hvis det ikke virker hos dig ja så må du lige smide navnet på fonten, så kan vi evt. tjekke lokalt.
Avatar billede audiotribe Nybegynder
01. juli 2011 - 13:51 #6
Der findes masser af skrifter der ikke har æøå!

Men prøv at finde skriften i dit "character map" der kan du se alle de tegn og bogstaver skriften består af!

Hope that helps / Thomas
Avatar billede audiotribe Nybegynder
01. juli 2011 - 13:54 #7
"Character map" findes for en god ordens skyld her:

C:\Windows\system32\charmap
Avatar billede djsteiner Nybegynder
06. juli 2011 - 11:42 #8
Hej prodic

hvor finder jeg Language->Keyboards and Languages->Change keyboards->General

på en dansk xp
Avatar billede prodic Mester
06. juli 2011 - 11:49 #9
Hej djsteiner,

Det har jeg desværre ingen anelse om.
Har aldrig siddet ved en dansk xp.
Desværre.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
06. juli 2011 - 13:45 #10
Okay jeg må lige prøve at oprette et spørgsmål om det :)

Men tak for dit hurtige svar!

Og forsat god dag! :)
Avatar billede -flow- Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:24 #11
lukker