Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2011 - 07:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SharePoint webpart

Hej,

er helt ny indenfor både SharePoint, C# og .Net programmering.

Jeg har været vant til i PHP, at når jeg fx har listet en tabel af data og givet brugerne mulighed for at slette en linie af gangen, så har jeg lavet et link ala <a href="page?action=delete&id=3">slet</a>. Det kan jeg selvfølgelig også gøre i en webpart, men hvis der på samme side er 2 webparts, der benytter samme GET variabler, så giver det et problem.

Mit spørgsmål er så, hvordan plejer i at gøre.. .hvad er best practice?

Håber det blev formuleret forståeligt.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2011 - 07:56 #1
i .NET benyttes kontroller og events - i stedet for fx et loop omkring en tabel kunne man benytte en repeater-kontrol og inde i den kunne man lægge en button-kontrol med en command på. Klik på knappen forårsager så et postback til serveren til en bestemt metode med et commandargument på at der skal ske et slet.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2011 - 08:20 #2
og hvis jeg ønsker det skal være et billede af et rødt kryds fx? frem for en knap
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2011 - 09:31 #3
fandt ud af, at der er noget der hedder imagebutton :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2011 - 09:43 #4
nå - jamen, tak for hjælpen.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2011 - 10:56 #5
det var jo ikke det jeg vare ude efter, men tak alligevel.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2011 - 11:07 #6
hvilke dele af mit svar var da forkert? jeg kom kun med eksempler på kontroller der kunne løse det ja, men skulle jeg samtlige mulige kontroller igennem kunne jeg jo sidde og skrive endnu.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2011 - 11:17 #7
det var bare ikke det jeg søgte... måske dårlig formuleret spørgsmål.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2011 - 11:21 #8
Hvis det er tilfældet er det selvfølgelig helt fair - men så mangler du at fortælle hvad løsningen så er blevet.