Avatar billede anjensen1 Novice
29. juni 2011 - 12:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

maskere indhold på egen side

Hej eksperter.
Er det muligt at maskere navnet på indhold af sin egen side?
Hvis man på
http://blah/muh/
lægger eksempelvis en flash-fil 'minFil.swf', så vil en bruger jo efter at have klikket på linket til 'minFil' se denne linie i sin browser:
http://blah/muh/minFil.swf
eg, bruger ved nu at der på denne derver ligger et objekt der hedder 'minFil.swf', og vil derfor relativt nemt kunne hente denne fin ned til sin egen pc.
Kan man lave det så -linien- browseren viser
http://blah/muh/enHemligFil.swf
men bruger får -vist- minFil.swf
Eg, maskere at minFil.swf i det hele taget eksisterer på domænet og vises

Er det forståeligt :)
pfht
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. juni 2011 - 12:35 #1
kort fortalt, så kan du ikke maskere noget nemt. Hvis dine brugere skal kunne se filen i deres browser, så skal de jo også kunne hente den.

Der er dog flere teknikker til at gøre det besværligt, du kan f.eks. oprette midlertidige filer, som kun er tilgængelige for den aktuelle session brugeren er i. Du kan også maskere den ved, at det eksempelvis er javascript der egentligt henter filen, og at javascriptet ligger i en anden fil, så det ikke står "direkte".

Men det korte og det lange er - hvis en browser kan hente filen, så kan brugeren også!
Avatar billede anjensen1 Novice
29. juni 2011 - 13:43 #2
Q
Men det korte og det lange er - hvis en browser kan hente filen, så kan brugeren også!
q

o..key, na- siteloc /obfuscating er så vejen frem.
Tak!
Læg venligst et svar :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. juni 2011 - 14:09 #3
velbekommen