Avatar billede xodeus Novice
06. juli 2011 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

URL Redirect og Rewrite

Hej alle.
Jeg har lavet et nyt site til en kammerat og hans host understøtter ikke MySQL så jeg har valgt at hoste hans side på min server.
( Det er en Ubuntu Server; Apache, PHP5, MySQL etc. )

Jeg har lavet en 301 redirect med .htaccess på hans gamle webserver til den nye lokation:

[code]Redirect 301 / http://yarow.xodeus.dk/[/code]

Nu er det sådan at URL'en så viser yarow.xodeus.dk, kan man på en eller anden måde få den til at vise yarowfurnitures.com, bare så det ser flot ud der også.

Siden kører wordpress, så jeg kan nemt få den til at kunne forstå at den kører under yarowfurnitures.com

Håber at der er en der kan hjælpe med en færdig løsning, med evt referencer til hvordan og hvorledes...
Avatar billede greew Nybegynder
06. juli 2011 - 10:40 #1
Altså, peger yarowfurnitures.com stadig på den gamle server?

For så mener jeg ikke, at du kan få adressen til at stå i adressefeltet hos brugeren..
Avatar billede xodeus Novice
06. juli 2011 - 10:44 #2
yarowfurnitures.com ligger på den gamle server og peger på den nye server yarow.xodeus.dk
Avatar billede greew Nybegynder
06. juli 2011 - 10:57 #3
Så er det ikke muligt, nej..

Beklager..
Avatar billede xodeus Novice
06. juli 2011 - 10:59 #4
Heller ikke med noget .htaccess?
Avatar billede dr-data Nybegynder
07. juli 2011 - 04:24 #5
Du kan istedet for redirect via .htaccess, oprette en html fil med frames der peger på yarow.xodeus.dk, herved vil der kun fremstå yarowfurnitures.com i adresselinien.

Du bør dog sørge for at DNS for yarowfurnitures.com, bliver ændret til at pege på din egen server, idet frames løsningen ikke er pæn eller særlig brugervenlig overfor kunder der vil videresende links til 3. part.

<html>
    <head>
        <title>Yarow Furnitures — Endnu en WordPress-blog</title>
    </head>
    <frameset cols="100%">
        <frame src="http://yarow.xodeus.dk/">
    </frameset>
</html>

Alternativt kan du måske bruge URL-Rewrite, men er ikke sikker.
Avatar billede xodeus Novice
05. september 2011 - 20:49 #6
Det er længe siden at jeg har kigget her og har endnu ikke fundet nogen løsning.
Aruba.it vil åbenbart ikke slippe domænet før tid og vil ikke give adgang til DNS Indstillinger. De har nogle andre regler for domæner i Italien åbenbart.
Lige nu bruger jeg htaccess løsningen
[code]Redirect 301 / http://yarow.xodeus.dk/[/code]
Jeg har læst om mod_rewrite og kan kun få den til at lave rewrites på domænet men ikke til et andet domæne. Findes der en anden måde`?
Jeg har fuld adgang til min egen server men begrænset adgang til arubas server...

Håber at der er nogle som kan hjælpe.