Avatar billede webroot Nybegynder
08. juli 2011 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C# libery til wordpress api

Hej Eksperter,

Er der nogle der kender til et godt C# bibliotek til opkobling til wordpress api'et (XML-RPC.net). Jeg har indtil nu kun kunnet finde http://joeblogs.codeplex.com/ men det er fyldt med fejl blandt andet virker funktionen til redigering af en blogpost ikke det samme gælder oprettelse af nye categories mm.
Avatar billede magic-mouse Novice
08. juli 2011 - 08:57 #1
XML RPC er ikke wordpress apiet men en "gateway" til at kontakte andre XML RPC hosts, XML RPC står for eXtensive Markup Languange Remote Procedure Call.

XML RPC er kendt for at være lidt forældet, og komplex at sætte op. Men når det så først ruller så er det som med alt andet lidt gammelt, så fungere det utroligt stabilt.

Guide til XML RPC er her.

http://www.xmlrpc.com/
Avatar billede webroot Nybegynder
08. juli 2011 - 12:32 #2
Jeg ved godt hvad XML RPC er! Det jeg leder efter er et c# libery som indeholder funktioner til at tilgå og lave ændringer i wordpress via dettes api over XML RPC. Så jeg ikke selv behøver at kode det hele fra bunden eller at fejl rette på det fejl fyldte open source projekt jeg nævnte i min orginal post.
Avatar billede magic-mouse Novice
08. juli 2011 - 21:12 #3
Ah .. så misforstod jeg dit spørgsmål. Desværre har jeg ikke kendskab til dette. Men happy hunting.
Avatar billede morten-ottow Nybegynder
10. august 2011 - 15:56 #4
http://www.alexjamesbrown.com/uncategorized/specify-xml-rpc-endpoints-at-run-time/

På denne side laver han en guide til hvordan man selv kan wrappe IXmlRpcProxy.

Så kan man selv rette de fejl han har lavet :-) Jeg har fået lavet en del af funktionerne, men har endnu ikke et komplet API.

Hvis nogen har fundet en komplet c# API til WordPress vil jeg også meget gerne høre om det.
Avatar billede webroot Nybegynder
07. juni 2012 - 08:45 #5
lukker