Avatar billede afro_05 Nybegynder
09. juli 2011 - 17:05 Der er 4 kommentarer

Bigben Multiwheel Problem

Hej eksperten folk.
100år siden jeg har været herinde, var aktiv for ca 6år siden, men nu har jeg virkelig brug for hjælp og kunne huske min gamle bruger, med et ret så fjollet navn, men med mange point.

Til sagen.
Min lillebror, 17år, fik i gave et Racing Wheel, til hans computer.
Et Bigben Multi Wheel, link:
http://www.bigben-interactive.co.uk/produit/produit/id/780

Problemet er pedalerne. De fungere som knapper i stedet for akser, og gear skifte knapperne bag ved rettet fungere som axer, selvom de er knapper.

Dvs når man kører, sker der ingen acceleration når man starter med at træde pedalen i bund, men så lige pludselig får den 100% acceleration. Hvilket selvfølgelig er utilfredsstillende.

Jeg har læst lidt op på det, på forskellige sider, med andre der har det samme problem, men har ikke fået noget konkret svar på hvordan jeg kan løse det.

Driveren er opdateret, men giver ingen mulighed for at kalibrere pedaler eller ændre på opsætningen, og indtil videre har det været mig umuligt at ændre opsætning på knapper/akser vha. rettets egne funktioner for ændring af knapper (PRG knappen)

Jeg er godt klar over at dette er et billigt lorte produkt, men det kommer alligevel bag på mig hvordan man kan lave et produkt med en akse som fungere som knap, og en knap som fungere som en akse. Det gir ingen logisk mening.

Jeg svømmer i point, og er super frustreret over ikke at kunne løse det, så synes 200 point er på sin plads.
Avatar billede afro_05 Nybegynder
09. juli 2011 - 17:07 #1
Rattet*
Avatar billede pstidsen Novice
09. juli 2011 - 17:13 #2
Er ledningerne trykket godt ind?
Hvad styresystem har computeren?
Avatar billede afro_05 Nybegynder
09. juli 2011 - 17:42 #3
Jeg har en del computer erfaring, så simple ting som at sætte stikket i, kan jeg liiiige klare :P

Computeren kører på Windows 7 Home Premium 64bit. Rattet er blandt andet testet i spillet Need For Speed Undercover og rattet virker, bare ikke korrekt :)

Jeg har konkret brug for at vide om der er noget jeg har overset ved dens indbyggede funktionalitet, og/eller om der er en mulighed for at omgå dens indstillinger ved fx et tredjeparts program.
Avatar billede pstidsen Novice
13. juli 2011 - 19:30 #4
"Jeg har en del computer erfaring"
Jamen hvordan skal jeg dog vide det når du ikke skriver det...? *S*

Men det kunne være en klassisk fejl, som medfører at det ik funger ordentligt.