Avatar billede obix Nybegynder
13. juli 2011 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alle værdier vises som #slettet

Hejsa.

Jeg linker fra en access til en db2server. Jeg har det problem at alle værdierne i min sammenkædede tabel vises som #slettet.

Jeg har googlet en del og alle forslag går på at ændre i db2 databasen hvilket jeg ikke har mulighed for.

Kan man ikke  rettet en setting eller lignende i access eller odbc driveren for at få det til at virke?

Mvh. Obix.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. juli 2011 - 22:46 #1
Er det med det samme du linker eller er det ved 'normalt' brug?
Avatar billede obix Nybegynder
13. juli 2011 - 23:14 #2
Jeg forstår ikke lige dit spørgsmål? Jeg højreklikker på tabeller i access og så vælger jeg sammenkæd og vælger den tabel jeg vil bruge fra db2.
Avatar billede obix Nybegynder
14. juli 2011 - 08:32 #3
Det er når jeg kigger på indholdet af tabellen i access bagefter.
Avatar billede obix Nybegynder
14. juli 2011 - 12:03 #4
Jeg fandt ud af det. Jeg skulle rette i odbc settings filen (db2cli.ini) og selv indsætte følgende MapBigintCDefault=1
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. juli 2011 - 18:27 #5
Det er fordi jeg har oplevet det samme i en database. Men det hjalp at jeg lavede en kode der refresher forbindelsen når db åbnes.