Avatar billede krahbek Nybegynder
14. juli 2011 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tidsberegning i Excel 2007

Hej,

Jeg har oprettet et ark, hvor jeg skal lave beregning af overarbejde.

Jeg har oprettet en række kolonner, der indeholder Komme, Gå, Normeret tid, Faktisk tid og Flexsaldo. I feltet Flexsaldo, skal den indsætte differencen mellem Normeret tid og Faktisk tid, i timer:minutter og det kan jeg ikke få den til.

Håber at der er en der kan hjælpe.

Hilsen
Krahbek
14. juli 2011 - 12:04 #1
Hvad er problemet?

At regne med tid er som at arbejde med decimaltal. Husk at alle celler skal være formateret som klokkeslæt.

Bliver tallet over 24 timer, sjkal der benyttes brugerdefineret formatering: [tt]:mm
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
14. juli 2011 - 19:30 #2
Hej

holder du nogen pauser eller er det arbejdstid alt
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
14. juli 2011 - 19:32 #3
hvad er normeret tid pr dag ?
Avatar billede krahbek Nybegynder
15. juli 2011 - 07:52 #4
Hej Bjarne,

Nej, det er uden pauser og normeret tid er 8 timer og fredag 7,5 time, men jeg kan ikke summere min flexsaldo med den formel jeg bruger.

Jeg har nu indsat den formel jeg bruger, kan du ud fra den, se om der kan gøres noget andet?

=HVIS(G11>=H11;"-";"+")&" "&TEKST(ABS(H11-G11);"TT:mm")

Jeg har følgende kolonner i spil
Kolonne E, komme tid
Kolonne F, gå tid
Kolonne G, normeret tid
Kolonne H, faktisk tid
Kolonne I, flexsaldo
Kolonne J, summering

Og rækkerne består udelukkende af datoer.

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
15. juli 2011 - 09:36 #5
hej send din mail adresse til bjarne-hansen(snabela)mail(dot)dk
Avatar billede krahbek Nybegynder
15. juli 2011 - 09:52 #6
Hej Bjarne,

Jeg har sendt en mail til dig samt mit excelark.

På forhånd tak og jeg håber du kan hjælpe.

Hilsen
Kristian
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
15. juli 2011 - 11:08 #7
hej

kolnne e og f skal være formateret med tt:mm
kolnne g som tal
kolonne h som tal hvis bruger denne formel f-e*24 får du tiden i1/100 dele ala 8,5
kolonne i formateres som tal her får du så evt. +flekstid eller -flekstid i 1/100 dele disse kan du så læggesammen med =sum(i2:i30) her kan du så se om du har flekstid tilgode vil du ha den i timer og minutter skal dividere med 24
håber det giver mening
Avatar billede krahbek Nybegynder
02. august 2011 - 08:54 #8
Hej Bjarne,

Tusind tak for dit svar og arket virker efter hensigten.

Hilsen
Kristian
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. august 2011 - 15:01 #9
Hej Kristan

selv tak

Hilsen
Bjarne