Avatar billede MTech Nybegynder
17. juli 2011 - 20:30 Der er 6 kommentarer

At koble 2 routere i serie?

Hej!

Jeg er ikke den store netværks haj og derfor løbet ind i problemer...

Jeg har en trådløs D-Link router som har nogen problemer med udfald af det trådløse net. Derfor vil jeg gerne sætte en anden router (Asus RX3041) i serie med D-Link'en da jeg så kan koble 2 stationærer på kontoret, på internettet med kabel.

Men det virker ikke rigtig efter hensigten. Er der nogen der kan gennemskue hvad problemet kan være?

Mvh
Michael Nielsen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 20:45 #1
Jeg roder heller ikke så meget med lige det, men jeg tror det skal sættes op som denne guide viser:
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Avatar billede kmikkels Nybegynder
17. juli 2011 - 21:02 #2
Du må være lidt mere specific.
Er de to routere sat efter hinande med kabel, eller prøver du at få dem til at kommunikere trådløst?
Og nåre "Det ikke virker efter hensigten" hvordan virker det så?
Har computerne forbindelse med internettet?
Har du sat asus'en op som router eller bare som bridge?
Hvis ud har kabel fra dlink'en til asus'en, hvorfor så ikke bare sætte en switch op istedet for en router?
Hvis asus'en fungere fint trådløst med computerne, hvorfor så ikke bare udskifte dlink'en med asus'en?
Avatar billede MTech Nybegynder
17. juli 2011 - 21:27 #3
220661: Hm Den guide prøver jeg at følge imorgen, takker:)

Kmikkels: Jeg har en trådløs router til at begynde med. fra den går det et kabel fra en af portene til en alm router(Asus'en, som ikke er tråløs.) kablet er på denne sat i WLAN. De to stationære pc'er er koblet på denne. Ligeså snart jeg gør det forsvinder alt netværk, også det trådløse. Jeg har dog nu fået forbindelse til routeren ved kun at tilslutte en pc til én af portene.
Jeg må indrømme at jeg ikke er klar over forskellen på router og bridge.
Jeg bruger routeren istedet for en switch da jeg havde den til at ligge i forvejen....
Avatar billede kristian21 Praktikant
17. juli 2011 - 21:42 #4
Jeg har lige oplevet det samme i dag. Nettet forsvandt når jeg satte netværkskablet fra router 1 i første port på router 2. Hvis jeg derimod på router 2 valgte en af de andre indgange, så virkede nettet igen.

Du kan jo prøve at sætte netværkskablet i en af de andre porte på asus'en, og se om det virker.
Avatar billede kmikkels Nybegynder
17. juli 2011 - 21:44 #5
Lad være med at bruge wlan porten.
Hvis du bare bruger de andre 4 porte virker den som en switch.

Skal du have den til at virke som router, kræver det mere konfigurering
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 18:02 #6
Hvad endte denne med?