Avatar billede oddi Nybegynder
19. juli 2011 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Join

Hej eksperter

Jeg har en tabel struktur som foelgende:

band (PK band_id)
lnk_band_album (PK band_id og album_id)
album (PK album_id)
lnk_album_track (PK album_id og track_id)
track (PK track_id)

Dvs band og album har "many to many" og album og track har "many to many"

Problemet er foelgende: I mit GUI har brugeren valgt band og album, efter at brugeren har valgt album skal de tracks der hoere til albumet og bandet vises. Men problemet er at det kan være et opsamlingsalbum dvs at et album med ti tracks kan have ti bands.

Hvorledes ser selected ud hvis der skal vises hvilke trakcs et bestemt band har paa det valgte album, naar jeg har band og album id ?

Paa forhaand tak
oddi

Mvh
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2011 - 15:06 #1
Bandet står vel også i tabellen track ...?
Avatar billede oddi Nybegynder
19. juli 2011 - 18:56 #2
Hej erikjacobsen

Jeg havde ikke bandet i tabellen track da jeg troede at jeg kunne finde frem til bandet via linker tabellerne.

Men det er nok smartest at jeg sætter bandet i track tabellen.

Tak for hjælpen, smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2011 - 19:44 #3
Ja, det lyder som om det er nødvendigt. Jeg samler slet ikke på point, tak. Læg selv et svar, og accepter det.
Avatar billede oddi Nybegynder
19. juli 2011 - 19:53 #4
Svar,

takker