Avatar billede cskott Nybegynder
21. juli 2011 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trendnet TE100-P1U

Hej

Kan jeg få min bærbar til at printe trådløst via denne printserver.

Jeg har kørt installationen og kan komme ind på printserverens webside og der står også at min brother usb printer er online. Men jeg kan ikke få tilføjet printeren i installationen.
Avatar billede billif Nybegynder
21. juli 2011 - 22:01 #1
Jeg kan sige det virker, læste manualen lagde ip adressen ind, trykkede på refresh server list, og tryk Connect.
Men husk at have driverne på printeren instaleret.
Billif
Avatar billede cskott Nybegynder
22. juli 2011 - 05:46 #2
Skal printserverens ip lægges ind i min linksys wrt54gl router?

Det virker fint fra min stationære pc. Jeg kan bare ikke få min bærbar til det.
Avatar billede billif Nybegynder
22. juli 2011 - 06:44 #3
Nej , men du kan gå ind i loggen og se om den spærer for den. Prøv direkte fra din notbook med et krydskabel ind i te100 og se om du kan få lov på den måde. Husk at kun klik en gang når du logger på printer for ellers kommer du ind i server webside.
spændt på om det virker med et krydskabel direkte.
Billif
Avatar billede cskott Nybegynder
25. juli 2011 - 21:38 #4
Hej igen.

Nu har jeg afprøvet på en anden router og der virker det uden problemer med at jeg kan printe trådløst via min bærbar.

Så må det jo også kunne virke på linksys routeren :-)
Avatar billede billif Nybegynder
25. juli 2011 - 23:12 #5
*Tillykke lyder godt, men kender ikke opsætningen i linksys, jeg har nu haft 4 router hvor alle virker. da te100 sidder i switchen i router er den jo på det lokale netværk så kan ikke forstå den ikke lader dig få adgang.
Hilsen Billif
Avatar billede cskott Nybegynder
26. juli 2011 - 08:46 #6
Den stationære pc som var tilsluttet linksys routeren virker det uden problemer.
Så det er lidt underligt..