Avatar billede AnoPem Nybegynder
30. juli 2011 - 01:30 Der er 2 kommentarer

Offentligt ftp server

Jeg vil gerne kunne lave en ftp server ligende den her ftp://a12.mine.nu/ hvor folk kan gå ind og downloade hvad de skal bruge uden at skrive kode eller noget, er der nogen der kan fortælle mig hvordan de har gjort det?

Hvis dette er den forkerte tråd skriv det lige :P
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2011 - 08:29 #1
Du skal for det første have adgang til en "public IP" altså en internet IP addresse i modsætning til de private IP addresser som de fleste af os kører under.

Så skal du have en computer der kan servicerer fra denne IP, det være sig en vituel server du feks kan købe ude i byen eller din egen computer. Flere detaljer kræver lidt dialog.

FTP er en gammel "protocol" som er ret dårlig når det kommer til sikkerhed, så når du får en FTP service åbnet på en public IP, vil du  se at den hurtigt bliver fundet at "script kiddy hackers" som scanner efter FTP og prøver at logge på den med et script, dvs. at de prøver at logge på den hundreder af gange med administrator og forskellige passwords.

hvis du kører den uden password kan du hurtigt få en del problemer, ikke tilrådeligt!
Avatar billede AnoPem Nybegynder
04. august 2011 - 01:57 #2
Okay tak for dit svar :)