Avatar billede Jakie Juniormester
01. august 2011 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Paging - problem med url - den finder ikke id

Hej Eksperter..

Utroligt nok har det forvoldt mig problemer med mit nye pagination script.

Problemet er at min url ikke finder id'et til emnet.

istedet for topic.php?id=1 siger den topic.php?id=

Jeg har ellers prøvet lidt forskelligt.

Nu er scriptet lidt langt, så kan nok ikke poste det hele, men jeg prøver at finde id'et som i eksemplet her:
        if ($page > 1){
            $paginate.= "<a href='$targetpage?id='.$_GET[id].'page=$prev'>tidliger</a>";
        }else{
            $paginate.= "<span class='disabled'>tidliger</span>";    }

Nogen der kan se fejlen?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede kdjweb Nybegynder
01. august 2011 - 12:14 #1
$paginate.= "<a href=".$targetpage."?id=".$_GET['id']."page=".$prev.">tidligere</a>";

:-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. august 2011 - 12:25 #2
Og skal du ikke have et & på, mellem variablerne?

$paginate.= "<a href=".$targetpage."?id=".$_GET['id']."&page=".$prev.">tidligere</a>";

Ikke testet igennem.
Avatar billede Jakie Juniormester
01. august 2011 - 12:34 #3
Tak for jeres svar :)

jeg tester det lige igennem engang:)
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2011 - 15:08 #4
<ole>

- og så lige et par gåseøjne om attributten:

$paginate.= "<a href='".$targetpage."?id=".$_GET['id']."&page=".$prev."'>tidligere</a>";

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2011 - 15:11 #5
PS: Når man koder PHP, er det altid en god idé at kikke i browserens kildekode for se, om der bliver skrevet det ud, man forventer
Avatar billede Jakie Juniormester
01. august 2011 - 16:21 #6
Mange tak for jeres svar :) !

Det virkede med oles afsluttende bemærkning - kloge ord som altid! :)

Jeg ved at ole ikke vil have point - så i andre må dele.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 16:58 #7
Er ved at gå mine spørgsmål igennem, og ser at der ikke er lukket her. Har du fået svar på dit spørgsmål, luk da venligst spørgsmålet, ved at afgive point til dem der har været med til at løse dit problem. Jeg selv samler ikke på point, så er det mig der har hjulpet, læg da selv et svar og accepter det.

OBS. Dette er en copy/paste meddelelse, så er der nogen der af en eller anden grund, føler sig stødt, undskylder jeg ;o)
Avatar billede Jakie Juniormester
03. august 2011 - 17:05 #8
Svar.