Avatar billede aka2 Nybegynder
04. august 2011 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Port forward

Hej jeg har brug for hjælp til Port forward..
Er det muligt at bruge flere "port 80" ?
Da jeg har flere ting på min lan jeg gerne vi ha adgang til fra http.
Jeg f.eks. en NAS og en ipcam jeg gerne vi havde adgang til fra web browser. Men jeg kan kun set den ene til af adgang og det er den jeg er sæt op til port 80  på router.

Har du en ide om hvad jeg gøre forkerret eller hvad jeg evt. kan gøre?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2011 - 14:42 #1
På flere routere er der intern port og ekstern port når du forwarder. Så det kunne f ex se sådan her ud:

Intern port: 1001. Ekstern port: 80
Intern port: 1002. Ekstern port: 80

Så tilgår du den med:

***.***.***.***:1001
***.***.***.***:1002
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2011 - 15:16 #2
Jeg tror det som #1 mener, er at du kan gøre følgende:

Har du f.eks. i dit interne netværk følgende:

web/ipcam: 192.168.1.10
webserver: 192.168.1.20
nas: 192.168.1.30

Og alle svarer på port 80 internt, så kan du netop anvende:

Ekstern IP:1001 -> 192.168.1.10:80
Ekstern IP:1002 -> 192.168.1.20:80
Ekstern IP:1003 -> 192.168.1.30:80

Og dermed kan du udefra tilgå flere interne services, som alle kører port 80, håber det giver mening.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2011 - 15:24 #3
#2
Ja, den skal selvfølgelig pege på en intern adresse ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2011 - 15:40 #4
Her kan du se hvordan det kan se ud på en Linksys:

http://www.destogroup.dk/support/dvr-maskiner/aabning-af-porte-i-router/
Avatar billede aka2 Nybegynder
04. august 2011 - 16:51 #5
Har ikke de muligheder på min router tro jeg.. har en netgear cg3000 fra yousee
under Port Forwarding er disse muligheder:

Name  : Start Port  :End Port  :Protocol    : Local IP Address

men igen ext.ip der kan indtastes :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2011 - 17:05 #6
Kan du ikke tildele de andre ting en anden port en 80?
Avatar billede aka2 Nybegynder
04. august 2011 - 17:20 #7
#6
Nej .. har kontaktet Yousee og det var ikke muligt på det software som var på routeren, så han har sæt der server op til at send nyt software til den og at jeg bare skulle reset den efter 4 timer og så vil den nye software bliv uploadet. Så skulle det være muligt :) venter spændt
Avatar billede aka2 Nybegynder
05. august 2011 - 09:02 #8
Det hjælpe ikke... efter det ny software upload gik router helt dødt :( så uploadet de nyt software på nyt.. men fik at at vide at de ikke kunne hjælpe med med opsætning af forwarder på routeren da de ikke havde support på det..
Da jeg har mistænke til det ikke er understøttet af deres router, fik jeg bare at vide at jeg kunne på " netgear forwarder cg3000" på google så kunne jeg nok fik det der :(

Da det er en coax."kabeltv" router har jeg heller mulighed for at bruger andre router. :(

Håber der er en kan hjælpe mig med at få løst problemet.
Avatar billede raketen Novice
27. oktober 2011 - 19:41 #9
Det er muligt at få andre routere til kabel tv (smb Coaxial, SubMiniature version B)

Der er pt. 4 mulige på edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-4-67&qt=Fql&nf=strmatrix5%3a%5e%22SMB+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eNetv%c3%a6rk%7c4%2fRouter%7c67%24

Hvad angår firmware er det måske muligt at køre OpenWRT som er open source firmware til netgear routers https://openwrt.org/

Håber det kunne hjælpe lidt...