Avatar billede mo- Novice
05. august 2011 - 22:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se kontakter på simkortet

Hej Eksperter,

Har lige købt en LG Optimus Black P970. Jeg skal have mine kontakter over fra min gamle mobil, så jeg har kopieret ca. halvdelen af kontakterne ned på simkortet (der var ikke plads til dem alle). Jeg har installeret LG PC Suite på min pc, men programmet kan heller ikke finde kontakterne på simkortet.  Faktisk, så kan jeg slet ikke se simkortet i den nye LG mobil.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får mine kontakter over på LG'en?  Og hvordan jeg kan se (og vælge) simkortet?

På forånd tak fra
Mie
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2011 - 00:00 #1
Er det kun Nokia der har en synkroniseringsfunktion som omfatter kalender, kontakter m.m.?

Ellers må fremgangsmåden vel være: Fyld SIM kort med gammel telefon. SIM kort over i ny tlf og kopier kontakter fra SIM til ny tlf. SIM over i gammel tlf. Kopier andre kontakter fra gammel tlf til SIM. SIM over i ny tlf og kopier kontaker fra SIM til ny tlf. osv. osv.
Avatar billede mo- Novice
06. august 2011 - 09:14 #2
Problemet er for det første, at når jeg sætter simkortet i LG'en og vælger "kontakter", får jeg beskeden: "Du har ingen kontakter, der kan vises".

For det andet har jeg 2 forskellige synkroniserings-programmer (LG PC Suite og Nokia Ovi Suite) - men de er åbenbart ikke kombatible.

Mine gamle mobiltelefoner kunne jeg vælge "Simkort og telefon" eller "Kum simkort" eller "Kun telefon".

På LG'en kan jeg ikke vælge "simkort", men "Lager på SD-kort og telefon".

Jeg kan ikke finde nogen funktion, hvor jeg kan se simkortet.

Vil ringe til LG lige så snart, de åbner. Håber så, at de kan guide mig.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2011 - 13:17 #3
Ja gør det. Ud fra hvad du beskriver har jeg ikke flere gode råd..
Avatar billede mo- Novice
06. august 2011 - 19:21 #4
Ringede til LG og trykkede dit og dat, hvorefter jeg ventede og ventede til musik - og ventede - lige indtil der kom en optaget-tone :-(  Dette skete 4 gange, og jeg gav op.

MEN så satte jeg simkortet i igen - og nu kunne jeg pludselig se mine kontakter! Jeg tog til butikken, hvor jeg har købt telefonen, og der var heldigvis en kvalificeret medarbejder, der hjalp mig videre med at flytte/kopiere kontakterne.

Aner ikke, hvorfor det ikke lykkedes i går aftes, hvor jeg prøvede adskillige gange.  Håber ikke, at telefonen er født med periodiske fejl.
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2011 - 20:25 #5
Godt at det virker nu! husk at lukke spørgsmålet: www.eksperten.dk/faq#faq-3 :)
Avatar billede mo- Novice
06. august 2011 - 20:48 #6
Okay - og tak :-)