Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
13. august 2011 - 16:01 Der er 4 kommentarer

Ny intallation af win7 32 bit

Hej :)

Jeg prøver at hjælpe med en computer her hjemme.

Det er en helt ny asus ee PC 1215b, den blev ved en fejl købt uden styresystem, men nu er der købt en win7 32 bit system til den.

Jeg har valgt inde under bios at den skal boote på cd drevet (eksterent) og det gør den fint, men når den går i gang med installationen siger den: Windows could not creat partition on disk 0. the error occured while applaying the unattend file's <diskconfiguration> setting. error code: 0x80004005

hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 16:07 #1
Sikker på at der ikke ligger en skjult Aisa partition med windows?
Prøv med dette program at se om der ligger noget på disken.
Det er under installation af win7 bedst at have oprettet en partition til installationen, da man resikerer, at windows optager en partition til systemfilerne. http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2011 - 16:13 #2
du finde en livecd med gparted (det er en linux med en partitionmanager)
Start den og opret en enkelt partition (ntfs-formateret) - husk at klikke på 'udfør' for at sætte den i gang - det tager få minutter.
Derefter skal du kunne indlæse win7

http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/0.9.0-7/
hent og brænd gparted-live-0.9.0-7.iso
Avatar billede Mikkel_dissing Nybegynder
17. februar 2014 - 14:14 #3
Er der nogen af jer der vil smide et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2014 - 14:16 #4
Bare hold mig ude af point