Avatar billede Chickinwings Nybegynder
15. august 2011 - 09:06 Der er 3 kommentarer

Min pc crasher i spil

Hej Experten.dk

Jeg har et virkelig mærkeligt problem med min computer.
Hvergang når jeg starter et spil der graver noget(Har testet med Counter-Strike Source og League of Legends) begynder min pc at crashe, der kommer nogle underlige farver/streger/prikker på skærmen, og jeg kan intet gøre. Når måske lige at være inde i spillet i omkring 10-15 sec, før den crasher. Det eneste jeg kan gøre er at slukke den manuelt, ved at holde tænd/sluk knappen inde.
Første gang jeg fik problemet var at jeg renderde en til på min pc, og tænkte sgu bare at jeg godt kunne spille lidt imens. Så jeg startede spillet og det crashede, og nu bliver den ved med at crashe ;(

Har prøvet at updatere mine drivers, og har også åbnet min computer og tjekket den for støv(var lidt). Har enda updateret den fra xp til windows 7(Ikke fuld formatering). Tror ikke det er temp der er noget galt med, fordi sidst da jeg tjekket den lagde den på de omkring 30-40 C

Specs:
Windows 7 ultimate
GeForce 8800 GT
Intel(R) Core(TM) Duo CPU
Avatar billede philipn Nybegynder
15. august 2011 - 10:13 #1
Hvis din CPU kun er 30-40C er det ikke dit problem, CPU'en dræber først maskinen ved 75C+. Det lyder som om, at du har et problem med dit grafikkort. Du har kørt en rendering-applikation mens du har forsøgt at bruge kortet til andet imens - kan tyde på at kortet har været udsat for en lang levetid, og nu må være gået dødt :)

Alternativt, prøv at tjekke blæseren på grafikkortet for støv/kager. Dette kan være årsag til at kortet bliver for varmt og sender "sluk-signal".
Avatar billede Chickinwings Nybegynder
15. august 2011 - 10:32 #2
Tror du har fat i noget af det rette, fordi når jeg underclocker min pc kan den holde lidt længere tid før den crasher. Men når jeg samtidt lægger grafiken på mit spil helt ned, har jeg ikke indtil videre oplevet nogen crash ;D
Avatar billede Simon14 Nybegynder
15. august 2011 - 11:39 #3
køb et nyt grafikkort... amd radeon hd5770 skulle være ganske godt, sådan et har min bror og det kører glimrende, og det koster vist kun en 1000kr