Avatar billede stein40 Nybegynder
22. august 2011 - 22:34 Der er 2 kommentarer

Billeder der rykker rundt og streg under en overskrift

Hej, håber nogen skal hjælpe

Vi er i Word 2003

1) Når jeg står i venstrehjørne af mit tekst afsnit og sætter et billede ind som teksten skal gå rundt om. For det første kaster den billedet rundt i dokumentet, uanset om jeg vælger bagved, foran og tæt i tekstombrydning, så sætter jeg billedet ned på plads igen, men når jeg så laver et linjskift eller sletter noget tekst et andet sted i afsnittet, så flytter billedet sig igen. Det er til at blive sindsyg af.
Hvordan får jeg billedet til at blive i hjørnet eller der hvor jeg sætter det ind og følge teksten, hvis jeg laver linjeskift højere oppe i dokumentet? (håber det giver mening)

2) Jeg har en overskrift i et tekstformat som jeg gerne vil have en streg under. Stregen skal fylde hele spalten ud. Så har jeg prøvet med en understregning, da jeg gerne vil være sikker på at stregen følger overskriften hele tiden, også hvis jeg skriver en ny og vælger denne overskrift. Men denne understregning ligger for tæt på ordet. Er der en anden mulighed for at få streg under en overskrift, så man er sikker på at en overskrift skrevet med denne font altid har en streg under i en bestemt farve og tykkelse?
23. august 2011 - 07:27 #1
Prøv dette ->

Ad 1) Læg billedet ind i en TOMT Word side først. Der 'formatere' du blledet mht. "bagved, foran og tæt i tekstombrydning" og/eller størrelse. Derefter copy billedet over i det 'rigtige' dokument.
Sådan gør jeg altid...

Ad 2)
--- [ENTER]
og Word sætter en lang linie. Den linie kan evt. ændres mht. størrelse/udseende/længde mm. mhr HøjreMsseTast på den...
Avatar billede stein40 Nybegynder
23. august 2011 - 19:18 #2
Tak, halvdelen er løst nu. Det med stregen virkede, tusinde tak for det, men billedet fløjte stadig rundt, så snart jeg vælger f.eks. tæt beskæring, placere den billedet i midten af spalten og helt ud til kanten af papiret, hvis jeg laver et linjeskift i teksten.
I en skabelon jeg tidligere har lavet fungere det fint, så tænkte jeg... så tager jeg bare og bruger den som grundlag, men nu da alt så er lagt over til det nye, gøre den det samme med billederne igen. Så et sted mellem alt denne omlægning har den lavet ged i den. Jeg kan ikke gennemskue hvor det er gået galt.