Avatar billede Jst1987 Nybegynder
25. august 2011 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværkskabel - bare mindre og tykkere? :/

Hey!

Har lige bestilt internet og går ud fra, at det kommer ud af stikket i soveværelset (sidder ved siden af et telefonstik). Men stikket i væggen er smallere og tykkere end et normalt netværkskabel. Hvorledes får jeg dette stik til at blive forbundet med min router?

Er jeg helt forkert på den og kommer internettet ud gennem stikket i stuen, som er et tv stik? (troede kun man kunne dette når man også havde tv)

Mvh
Jst1987
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. august 2011 - 12:03 #1
Alt hvad du behøver, får du fra din nye udbyder. Hvad enten det kommer fra telefonstik, fiber eller hvor det nu kommer fra.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2011 - 12:52 #2
Hej Jst.

Det stik du har fundet er ikke et netværksstik. Det er også bare et telefonstik.
Tidligere satte man en adapter på det traditionelle telefonstik, som så gav dig et "RJ11" stik (det du har fundet) til at forbinde dit ADSL modem til.
I nyere installationer i dag plejer man bare at montere begge stik ved siden af hinanden for at gøet det lettere.
Kast et blik på den her side.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28656

Den "gamle" løsning er den øverste tegning.
Det du har ligner sikkert det nederste.

Men som michael skriver, så bør du få alt det nødvendige grej og ledninger :)

/Venturer
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. august 2011 - 14:09 #3
Du gnider lidt på det, så skal det nok vokse sig stort nok til at passe ind i hullet :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. august 2011 - 14:30 #4
#3

Nu har jeg gnedet i en halv time, og der er ikke sket en skid :(
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
05. juni 2012 - 21:05 #5
svar?
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
21. april 2013 - 18:15 #6
lukket