Avatar billede mac10 Nybegynder
30. august 2011 - 10:36 Der er 1 kommentar

Grå bliver printet som bordeaux-rød på plastik?

Hej eksperter,

Vi er igang med et lille projekt med en ny Epson printer. Det hele virker fint, og vi kan printe billeder på plastik, og resultaterne bliver gode, men problemet er at grå bliver til bordeaux rød og det samme med gråtoner der bliver rødlige.

Jeg ved godt det ikke er sådan lige til at slynge ud om det er opsætning, printer, farvepatroner osv. der er problemet, men måske nogen der har oplevet en lign. situation og kan fortælle hvad der evt. kunne være galt eller en evt. løsning vi kunne prøve?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. august 2011 - 11:40 #1
Det lyder mest som om det plastic i printer på, er af sådan en legering, at farverne bliver ændret. Mon ikke det indeholder et stof der reagerer med blækfarven? - det kan man ikke konfigurere sig ud af...